نقش مهم رسانه‌ها در ترغیب مردم برای حمایت از کشاورزی

پایگاه خبری DA1news:  وزیر جهاد کشاورزی بر نقش مهم رسانه‌های در تشویق و ترغیب مردم برای حمایت از کشاورزان و تولیدات بخش کشاورزی کشور تاکید کرد و گفت: این وزارتخانه وظیفه تامین غذای مردم را بر عهده دارد و در انجام آن با هرگونه تخلف مقابله کرده و برای اصلاح امور بخش کشاورزی تلاش می‌کند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  از وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد ساداتی‌نژاد» در نشست صمیمی با مدیران مسوول نشریات و رسانه‌های برخط تخصصی بخش کشاورزی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ با تغییر نگرش و ایجاد یک خط مشی جدید در حوزه رسانه‌ای کشاورزی کشور، باید جایگاه شایسته‌ای برای رسانه‌های بخش کشاورزی پایه‌ریزی کنیم، تا در سال‌های آینده نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که رسانه یک ضرورت برای بخش کشاورزی کشور است، افزود: بخش کشاورزی عامل قدرت در کشور است و برای حمایت از کشاورزان باید جایگاه رسانه‌ها در بخش کشاورزی را برای مردم بازتعریف کرده و از ظرفیت رسانه‌ها برای نمایان کردن نقاط قوت بخش کشاورزی و رفع نقاط ضعف استفاده کنیم.

وی با بیان این که اقتدار غذایی به اقتدار رسانه‌ای نیاز دارد، خاطرنشان کرد: کشاورزی بخش قدرتمندی است که به رسانه‌های قدرتمند نیاز دارد، بنابراین رسانه‌ها با تغییر نگرش و استفاده از ابزارها و روش‌های جدید رسانه‌ای و با جهاد تبیین در حوزه غذا و کشاورزی، می‌توانند رسالت خود را به انجام برسانند.

ساداتی نژاد با اشاره به شعار امسال با نام “رشد تولید و مهار تورم”، گفت: سازمان تعاون روستایی با انجام وظیفه بازاررسانی به عنوان اصلی‌ترین بخش وزارت جهاد کشاورزی در مهار تورم نقش‌آفرین است و در این راستا رسانه‌ها و نشریات تخصصی بخش کشاورزی باید تعاون روستایی را به عنوان سازمان حامی کشاورزان ایران در انجام این رسالت مهم یاری کنند.

به گفته وی، حوزه کشاورزی و جنس تولیدات آن در همه جای دنیا در فصول مختلف سال ثابت نیست و دارای نوسان قیمت است، رسانه‌ها باید در جهت حمایت از کشاورزان، مرغداران، باغداران و… به مردم بخصوص نسل جوان تبیین کنند که تولید محصولات کشاورزی همراه با نوسان قیمت است و حتی گاهی افزایش قیمت‌ محصولات کشاورزی امری طبیعی است.

مقام عالی وزارت کشاورزی با بیان این که امروزه رسانه‌ها بزرگ‌ترین حامی کشاورزان هستند که می‌توانند تلاش‌های این قشر زحمتکش را به مردم نشان دهند، تصریح کرد: موتور اصلی کشاورزی کشور در استان‌ها است و در این راستا توجه و نمایان کردن پیشرفت‌های بخش کشاورزی استان‌های کشور از سوی رسانه‌ها و نشریات تخصصی مورد تاکید است.

ساداتی نژاد افزود: وزارت جهاد کشاورزی که وظیفه تامین غذای مردم را بر عهده دارد، در انجام وظایف خود با هرگونه تخلف در بخش مقابله کرده و در جهت اصلاح امور بخش کشاورزی تلاش می‌کند و در این راستا از ظرفیت رسانه‌ها و نشریات تخصصی بخش کشاورزی استفاده خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ باید در حوزه رسانه و بخصوص رسانه ملی و صدا و تصویر بخش کشاورزی ایران و اعتلا و ارتقای آن و نمایان کردن زحمات بخش کشاورزی در ذهنیت مردم تلاش کنیم و در این امر مداومت داشته باشیم.

وی افزود: رسانه‌ها به عنوان یک قدرت در بخش کشاورزی با تعامل با مردم می‌توانند آنان را در حوزه تنظیم بازار و حمایت از تولیدات بخش کشاورزی و کشاورزان تشویق و ترغیب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *