جلسه فنی مهندس نوروزیان با مدیرعامل شركت سینجنتا در ایران

پایگاه خبری DA1news: جلسه فنی سرپرست معاونت کنترل آفات سازمان‌ حفظ نباتات کشور با مدیر عامل شرکت سینجنتا در محل دفتر معاونت برگزار شد .
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، مهندس نوروزیان در این جلسه گفت : با عنایت به تأکیدات رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص حمایت موثر از تصویب آفت کش های جدید، غیر شیمیایی و بیولوژیک و غنی تر نمودن سبد آفتکشی کشور، جلسه ای با خانم سیلویا فادلی مدیر عامل شرکت سیجنتا در ایران و کارشناس فنی آن شرکت واچیک گرجی فریدان با حضور مهندس نوروزیان سرپرست معاونت کنترل آفات، دکتر رضایی مدیرکل دفتر آفت کش ها و سرکار خانم مهندس حیدری فاروقی دبیر هیأت نظارت بر سموم در سازمان حفظ نباتات تشکیل شد.
در ابتدای جلسه سرپرست کنترل آفات ضمن خوشامدگویی به خانم سیلویا فادلی اظهار داشت برخلاف برخی شرکت ها، شرکت سینجنتا در دوران تحریم به فعالیت خود در ایران ادامه داده است و ما در شرایط جدید پیش رو خواستار افزایش مشارکت سینجنتا در حوزه تصویب آفت کش های کم خطر، ترکیبات غیر شیمیایی و عوامل بیولوژیک در ایران هستیم.
در ادامه جلسه در خصوص نحوه ارتقای همکاری های فنی در حوزه تصویب آفت کش های جدید اعم از آفت کش های شیمیایی کم خطر، آفت کش های بیولوژیک، ترکیبات غیر شیمیایی، ارتقای اطلاعات مندرج در وب گاه سینجنتای ایران، انتقال دانش فنی و برگزاری دوره های آموزشی برای کارشناسان و بهره برداران بحث و تبادل نظر شد.
همچنین در این جلسه مدیر عامل شرکت سینجنتا گزارشی از برنامه شرکت تا پایان سال میلادی جاری و سال آینده در جمهوری اسلامی ایران ارائه نمود. مطابق این گزارش تعداد درخواست های شرکت سینجنتا برای تصویب آفت کش های جدید در ایران رشد خوبی داشته و در این خصوص طی سال جاری ایران در میان کشورهای خاورمیانه رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
در پایان جلسه مقرر گردید ضمن برگزاری جلسات تخصصی و کارشناسی دو سویه در خصوص ارائه بسته های پیشنهادی شرکت سینجنتا در مورد معرفی ترکیبات و ملکول های جدید به ایران، شرکت نسبت به تقویت ارتباط مؤثر و مفید با بهره برداران در مناطق مختلف کشور، توسعه برگزاری دوره های آموزشی در مورد ایمنی کاربرد آفت کش ها، معرفی جایگزین برای برخی آفت کش های حذف شده از سبد آفتکش های کشور، معرفی سبد آفت کش ها و نیز ترکیبات ثبت شده شرکت در خاورمیانه و آسیا، معرفی سبد آفت کش های کم خطر شرکت برای محصولات تازه خوری و برگزاری دوره های آموزشی با موضوع مقررات و قوانین مرتبط با آفت کش ها در اتحادیه اروپا با حفظ نباتات جمهوری اسلامی ایران، اقدامات موثر و لازم را در دستور کار خود قرار دهد.
در پایان سرپرست معاونت کنترل آفات اظهار امیدواری نمود با توجه به جدیت حفظ نباتات ایران در ارتقای سبد آفتکشی کشور با ترکیبات کم خطر و غیر شیمیایی، شرکت سینجنتا نیز از فضای تعاملی بوجود آمده استفاده نموده و نسبت به معرفی آفتکش های جدید و سازگار با محیط زیست در ایران اقدامات لازم را به عمل آورد.