جلسه ستاد گیاهپزشکی مدیریت حفظ نباتات استان اصفهان برگزار شد

پایگاه خبری DA1news: با حضور دکتر باقری سرپرست مدیریت حفظ نباتات و کارشناسان واحدهای تخصصی مدیریت جلسه ستاد گیاهپزشکی مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، در این جلسه آقای دکتر باقری در خصوص عملکرد هر یک از واحدهای تخصصی و اقدامات آموزشی و عملیاتی اجرا شده توسط هر کدام از بخش ها و نتایج آنها توضیحاتی ارائه نمودند و سپس مسائل و مشکلات مدیریت آفات و بیماری های مهم باغات و مزارع استان در شهرستان های مختلف توسط کارشناسان ستادی مدیریت حفظ نباتات مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش از محورهای مورد بررسی این نشست ضرورت برنامه ریزی جهت ساماندهی فروشگاه های سموم استان در زمینه سامانه مانیتورینگ سموم و توصیه در جهت لزوم به کارگیری دانش فنی در زمینه تولیدات گلخانه ای و توجه به مدیریت صحیح پسماند کشت های گلخانه ای که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همپنین ضرورت مدیریت، پایش مستمر و ردیابی عوامل خسارت زای گیاهی با تأکید بر ردیابی آفت قرنطینه ای کرم برگخوار پاییزه در مزارع غلات، کشت های پاییزه و گلخانه های سراسر استان مورد بررسی قرار گرفت