مرادمند اعلام کرد: جزییات برنامه و حمایت های کشت قراردادی در استان اصفهان 

پایگاه خبری DA1news: مرادمند گفت: 35 هزار هکتار کشت قراردادی گندم، جو و دانه‌های روغنی در استان اصفهان هدف گزاری شده است
با گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ؛ شورای هماهنگی دیماه مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با حضور رئیس سازمان ، معاونین و مدیران ستادی و همراهی وبیناری مدیران شهرستانی در محل سالن شهید دادخواه برگزاری شد.
در این نشست مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: از کشاورزان با بسته سیاست‌های حمایتی امسال، مهمترین حمایت در زمینه توزیع کود‌های فسفاته و پتاسه میان کشاورزان قراردادی و کسر وجه آن در زمان تحویل محصول است.
وی ادامه داد: حمایت دیگر از کشاورزی قراردادی در بخش بیمه محصولات صورت می‌گیرد به طوری که تعرفه بیمه خاص کشت قراردادی پیش‌بینی شده و این تعرفه ۲۰ درصد تخفیف خواهد داشت.
همچنین پرداخت کرایه حمل یا کمک‌هزینه کرایه حمل،‏ انتقال دانش و فناوری و آموزش کشاورزان طرف قرارداد با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی را از دیگر حمایت‌ها و مشوق‌های کشت قراردادی عنوان کرد.
مرادمند درباره جزییات برنامه کشت قراردادی سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: در سال زراعی حداقل 35 هزار هکتار کشت قراردادی گندم، جو و دانه‌های روغنی در استان اصفهان هدفگذاری شده است.
وی در ادامه افزود:با اشاره به اهمیت رفع تداخل اراضی کشاورزی افزود:تا بحال بالغ بر ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان در یک سال اخیر تعین تکلیف شده وتا پایان سال سازمان جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف شده اند که درباره رفع تداخلات مالکیتی موازی اراضی اقدام کنند.
شایان ذکر است رفع تداخلات اراضی کشاورزی از با اهمیت‌ترین مباحث پیگیری شده در سطح کشور است و به تبع در استان نیز جزو مقوله‌های مهم به شمار می‌رود که ما نیز بر همین اساس به جد دنبال تکمیل آن هستیم.
مهرداد مرادمند در ادامه افزود:با توجه به اهمیت امیدآفرینی و نشاط اجتماعی در جامعه ضروری است ملاقات مردمی ،میز خدمت و ارتباطات مردمی بویژه با بهره برداران بخش کشاورزی وتلاش برای کاهش مشکلات آنها با رعایت قوانین و همچنین برنامه ریزی برای افتتاح پروژه های دهه مبارک فجر با حضور فعالین بخش کشاورزی ،هماهنگی لازم با روابط عمومی برای ارتباطات رسانه ای را مورد توجه و تاکید قرار داد.
در این نشست معاونین و مدیران ستادی نسبت به موضوعات تخصصی در حوزه بهبود تولیدات دامی ،گیاهی ،امور اراضی و شیلات مباحث خود را ارائه نمودند.
به گزارش روابط عمومی سازمان، نشست کارشناسی بررسی جوجه ریزی در سطح استان با حضور معاون بهبود تولیدات دامی ،مدیر طیور ،مدیر بازرگانی و تشکل های طیور استان ،زنجیره مرغداری استان و کشتارگاه هادر روز شنبه ۲۵ آذر ماه در سالن شهید هزاردستان برگزار شد.
در این نشست بحث کارشناسی برای میزان جوجه ریزی در شهرستان ها و اقدامات لازم برای تسهیل توسعه مرغ گوشتی انجام شد.