سازمان حفظ نباتات کشور از توزیع سم علف کش و آفت کش تقلبی خبر داد

پایگاه خبری DA1news: دفتر آفت کش های سازمان حفظ نباتات کشور از توزیع سم علف کش کلوپیرالیـد SL%30 با درج نام کمپانی گیاه و آفت کش پرایم پلاس ای سی 125 تقلبی خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور براساس گزارش هاي واصـله مبنی بر توزیع غیر مجاز علف کش کلوپیرالیـد SL%30 با درج نام کمپانی گیاه در بسته بندي یک لیتري منتسب به شرکت تولید کننده گیاه و تاریخ تولید 1402/07در سطح مناطق، براساس بررسی هاي بعمل آمده در مورد سوابق صدور مجوز هاي تدارك آفت کش ها، عوامل دخیل در امر تدارك و توزیع ترکیب ذکر شده، فارغ از ضوابط فنی و قانونی حاکم بر موضوع و بدون اخذ مجوز از این سازمان، مبادرت به تأمین/تولید و توزیع آن نموده اند.

لذا، مقتضـی است ضمن خودداري از تهیه ، توزیع و مصرف ترکیب فوق، مراتب توسط اکیپ هاي فنی نظارتی مربوطه در اسـتان مورد پیگیري قرار خواهد گرفت و با خاطیان برابر مقررات و موازین قانونی، برخورد لازم صورت می گیرد.

بدیهی است هرگونه خسارت ناشی از کاربرد ترکیب مذکورمتوجه تولیدکنندگان، فروشندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان آن خواهد بود.
همچنین بنا به اظهار شرکت گیاه وجوه افتراق سموم تقلبی و اصلی به شرح زیر است.
– سم تقلبی داراي تاریخ تولید 1402/07بشماره بچ 312270001در بطري یک لیتري

– سم اصلی داراي تاریخ تولید 1398/06بشماره بچ 312270001که در حال حاضر تاریخ منقضی می باشد.

همچنین بر اساس گزارش دفتر آفت کش های سازمان حفظ نباتات و براساس گزارشـهاي واصله مبنی بر توزیع آفت کش پرایم پلاس EC125 منتسب به شرکت سینجنتا در بطري یک لیتري در سـطح مناطق با برچسب به زبان انگلیسی، سم وارداتی تولید شرکت سینجنتا و از مجاري قانونی، داراي برچسب فارسی می باشـد و براساس بررسـی هاي بعمل آمـده، عوامل دخیل در امر تدارك و توزیع ترکیب ذکر شده، آفت کش پرایم پلاس با برچسب به زبان انگلیسـی فـارغ از ضوابـط فنی و قانونی حاکم بر موضوع و بـدون اخـذ مجوز از این سازمان مبادرت به تأمین و توزیع آن نموده اند.

لذا مقتضی است ضمن خودداري از تهیه، توزیع و مصـرف ترکیب فوق، مراتب توسـط اکیپ هاي فنی نظارتی مربوطه در اسـتان مورد پیگیري قرار خواهد گرفت و با خاطیان برابر مقررات و موازین قـانونی برخورد لازم صورت می گیرد.

بـدیهی است هرگونه خسارت ناشـی از کاربرد ترکیب مـذکور متوجه فروشـندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان آن خواهد بود.

 

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای DA1news کلیک نمایید