تمام تلاشمان در منابع طبیعی باید پیشگیری از قطع درختان باشد

پایگاه خبری Da1news: رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در باره اهمیت حیاتی جنگل ها گفت: اگر درختی از جنگل قطع شود و جای آن حتی چند نهال کاشته شود هیچ گاه کارکرد آن درخت قطع شده را نخواهد داشت. بنابراین تمام تلاشمان در منابع طبیعی باید پیشگیری از قطع درختان باشد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، دکتر عباسعلی نوبخت صبح امروز – شنبه – دهم تیرماه در جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که بصورت وبیناری با حضور مدیران دفاتر ستادی و استانی برگزار شد، از تولید 241 میلیون اصله نهال در نهالستان های دولتی و غیر دولتی کشور خبر داد و یاد آوری کرد که نهال های تولید شده شامل نهال های جنگلی، بیابانی، زراعت چوب و فضای سبز است.
نوبخت در ادامه از دست اندرکاران طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تشکر کرد و گفت: این نهال ها در 183 نهالستان تولید شده است.
مسئول اول منابع طبیعی کشور از مدیران استانی خواست جهت شفاف سازی در ارائه آمار و اطلاعات، کارشناسانی ویژه تعیین نمایند تا راستی آزمایی های لازم نسبت به نهال های تولید شده و زنده مانی نهال ها انجام شود.
نوبخت گفت: مردم علاقه زیادی به درختکاری و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی دارند و این درخواست های مردمی مسئولیت ما را در منابع طبیعی دوچندان می نماید.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین گفت: در بازدیدی که هفته گذشته از روستای «بزمیرآباد» در شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه داشته است، بخش قابل توجه ای از خانواده ها در این روستا نهالستان های خانگی ایجاد کرده و به پرورش نهال های جنگلی پرداخته اند.
به گفته نوبخت، روستاییان نهال های تولیدی خود را در عرصه کاشته و آن را آبیاری و محافظت می کنند که این حرکت و نقش آفرینی مردم منطقه ستودنی است.
نوبخت همچنین تصریح کرد: کلیه اقدامات مردمی در زمینه ایجاد نهالستان های خانگی و فرآیند تولید نهال از سوی جوانان روستا بزمیرآباد مستند سازی شده و در اپلیکیشنی که ایجاد کرده اند قابل دسترسی همگان قرار دارد.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشورر در خاتمه سخنان خود در جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت از روابط عمومی ها خواست با تهیه کلیپ، وضعیت پیشرفت نهالستان های منابع طبیعی را قبل از انجام کار، حین و بعد از انجام کار را در صدا و سیما به تصویر بکشانند تا افکار عمومی از اقدامات انجام شده در زمینه تولید سالانه 250 میلیون اصله نهال مطلع شوند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه ، مدیران کل منابع طبیعی جنوب کرمان، بوشهر و استان گلستان گزارشی از نحوه عملکرد خود را در زمینه فرایند تولید نهال در نهالستان های استان مربوطه ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *