به دنبال تولید ترکیبات کاهش دهنده تنش حرارتی در گیاهان هستیم

پایگاه خبری DA1news: شرکت آذر کاوین از سال 1388 وارد صنعت کشاورزی و تولید ترکیبات اسید آمینه و خالص سازی آن شد و از سال 1396 نیز با سازمان حفظ نباتات کشور برای تولید پروتئین هیدرولیز شده برای جلب حشرات در قالب یک طرح تحقیقاتی همکاری و طی یک دوره کوتاه موفق به تولید انبوه آن گردید.

به گزارش پایگاه خبری DA1news ، دکتر یحیی دشتی در خصوص فعالیت های شرکت دانش بنیان آذر کاوین گفت: شرکت دانش بنیان آذرکاوین در سال 1378 و به منظور تولید مواد شیمیایی مورد مصرف در صنعت نفت تاسیس گردید. از آن سال بخشی از فعالیت های شرکت بر پایه تولید پروتئین های هیدرولیز شده و تولید مواد کف زای پایدار و طبیعی برای استفاده در حفاری و سایر صنایع بوده است.
وی افزود: این شرکت از سال 1388 وارد صنعت کشاورزی و تولید ترکیبات اسید آمینه و خالص سازی آن شد و از سال 1396 نیز با سازمان حفظ نباتات کشور برای تولید پروتئین هیدرولیز شده برای جلب حشرات در قالب یک طرح تحقیقاتی همکاری و طی یک دوره کوتاه موفق به تولید انبوه آن گردید.

دکتر یحیی دشتی افزود: درحال حاضر محصولات شرکت در بخش کشاورزی شامل: آمینو اسید خالص با پایه گیاهی و همچنین حیوانی با درصدهای مختلف از جمله: 25% آمینو اسید کل و 22% آمینو اسید آزاد، انواع ترکیبات آمینو کلات شامل آهن، روی، مس، کلسیم و …، ترکیبات آمینو اسید و پتاسیم جهت افزایش مقاومت گیاه در برابر تنش گرمایی و سرمایی، ساخت دستگاه کف ساز و تولید کف مقاوم با پایداری بالا و از جنس پروتئین برای پوشش گیاهان در برابر سرمازدگی وتولید پروتئین هیدرولیزات به عنوان جلب کننده مگس میوه، تولید کودهای آلی مایع و جامد با ترکیبات پروتئین و با مجوز ارگانیک می باشد.

مدیرعامل شرکت آذر کاوین در خصوص اهمیت بحث سرمازدگی و جلوگیری از خسارات ناشی از آن گفت: بحث سرمازدگی و جلوگیری از خسارات ناشی از آن در کشور از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. برهمین اساس، این شرکت کار برروی تولید و خالص سازی آمینو اسیدها (به عنوان یکی از ترکیبات کاهش دهنده تنش حرارتی در گیاهان) را از 1395سال آغاز نمود و در حال حاضر با ترکیبات خاصی از اسیدآمینه و پتاسیم و همچنین ایجاد لایه ای مقاوم از حباب های کف بصورت عایق حرارت توانسته نتایج بسیار مناسبی را کسب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *