بایگانه خبر داد: پایان برداشت چغندرقند/ برنامه ریزی برای تولید ۸۷۰ هزار تن سیب‌زمینی 

پایگاه خبری DA1news; مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان از تحقق برنامه و تولید ۸۷۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان علی بایگانه از پایان برداشت چغندرقند در استان همدان خبر داد و اظهار کرد: ۴۱۰ هزار تن چغندرقند در ۶ هزار و ۹۰۰ هکتار سطح زیر کشت تولید شده است.

وی با بیان اینکه ۳۴۵ هزار تن از تولید چغندرقند استان تحویل شده است افزود: تاکنون ۳۰ هزار تن تحویل داده نشده و الباقی هم پیمان آزاد است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با اشاره به سطح زیر کشت سیب زمینی در استان تاکید کرد: ۸۷۰ هزار تن سیب زمینی در بیش از ۲۰ هزار هکتار سطح زیر کشت در استان طبق برنامه تولید شده است.

وی از پیگیری ۱۲ هزار تن ذخیره احتیاطی سیب زمینی در استان خبر داد و گفت: این مهم با مشارکت اتحادیه تعاون روستایی، انجمن ملی سیب زمینی و شهرستان‌ها پیگیری می‌شود به طوری که تعدادی معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات انجام شده است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان در قسمت دیگر تصریح کرد: ۱۲۱ هزار تن سهمیه کودی استان در سال جاری است که تاکنون ۹۲ هزار تن کود تامین شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان ۳۳ هزار تن در کشت‌های بهاره و ۵۹ هزار تن در راستای کشت پاییزه تامین شده است اضافه کرد: سبد کودی تامین و بین کشاورزان توزیع شده است.