انار، راهی برای معرفی فرهنگ ساوه به کودکان و نوجوانان

پایگاه خبری DA1news: کشاورزی ساوه ومحصول انار معروف آن راهی برای معرفی فرهنگ این شهر به کودکان و نوجوانان است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، دومین جشنواره ملی انار ساوه و برپایی نمایشگاهی با حضور فعال تولیدکنندگان و صادرکنندگان انار از 15 آبان( دیروز) برگزار شد. همچنین حضور غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از غرفه های حاضر در این نمایشگاه بود که با مدیر این غرفه گفت و گویی انجام شد که می خوانید:

فرشته کرمی، مربی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یل آباد گفت: ما سال قبل هم در جشنواره شرکت کردیم که غرفه کانون با استقبال فراوانی برخوردار بودیم.

وی تصریح کرد: ما سعی داریم از طریق نماد انار و کشاورزی، فرهنگ این شهر را به کودکان و نوجوانان معرفی کنیم و در این راه نیز موفق بوده ایم.

کرمی گفت: فعالیت های کانون در این نمایشگاه در قالب شناخت وقایع و سرزمین به معرفی شهر ساوه و محصول انار معروف این شهر صورت می گیرد.

وی افزود: در کارگاه های آموزشی به معرفی محصول انار و همچنین کاشت، نگهداری و برداشت این محصول را آموزش می دهیم.

کرمی ادامه داد: تلاش ما این است که به کودکان و نوجوانان در قالب طرح سرزمین یادآور شویم که شهر ساوه در تولید انار در کشور و چه در جهان شناخته شده و معروف است و در کنار این کلاس ها به آموزش صنایع دستی و کار های هنری که با نماد انار در ارتباط هستند را نیز آموزش می دهیم.

مربی  مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خاتمه گفت: همه ساله ما شاهد حضور فعال کودکان  نوجوانان شهرهای مختلف استان مرکزی و همچنین استانهای دیگر و تهران در این جشنواره و علی الخصوص بازدید از غرفه کانون را هستیم.

 

ویدئو کامل این گزارش را در کانال آپارات DA1news.com ببینید: