ابزارهای الکترونیکی هوشمند مانیتورینگ دما طراحی و تولید شد

پایگاه خبری DA1news: یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید ابزار الکترونیکی هوشمند مانیتورینگ دما شده است که قابلیت دریافت و ذخیره اطلاعات دمایی به صورت آفلاین را دارد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، زهرا کلاهدوز، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مجموعه محصولات کول تگ (CoolTag) را نسل جدیدی از دستگاه‌های مانیتورینگ هوشمند معرفی کرد و گفت: ویژگی‌های منحصربه فردی مانند سرعت، دقت، کیفیت بالا، سهولت استفاده، نصب آسان و در لحظه، امکان تعریف فرمولاسیون و محاسبات مختص انواع کالا و فرایندها و داشبورد مدیریتی تجمیع و تحلیل داده ضامن، یک تجربه بهینه و یکتا در مدیریت زنجیره تامین هستند.

وی محصول جدید این شرکت را با عنوان CoolTagPROCESS (FP۶۰۰) عنوان کرد و یادآور شد: این محصول یک ابزار الکترونیکی هوشمند مانیتورینگ دما از مجموعه دیتالاگرهای کول تگ است و قابلیت دریافت و ذخیره اطلاعات دمایی به صورت آفلاین را دارد. این ابزار برای پایش محصولات در پروسه‌های دمایی و تولید (پاستورایزر/ استیریلایزر و تونل‌های انجماد) مناسب است. برای خواندن و دریافت اطلاعات این دیتالاگر، نرم‌افزار CoolLog در نسخه Desktop طراحی شده است و اطلاعات پایش دمایی را به وسیله قرار گرفتن در دستگاه reader مخصوص انتقال می‌دهد و دارای تنظیمات شروع/پایان خودکار است. reader مخصوص نرم‌افزار Desktop، برای فعال‌سازی، خواندن اطلاعات و خاموش کردن دیتالاگر ارائه می‌شود.

کلاهدوز ادامه داد: انواع محاسبات مربوط به PU: Pasteurization Unit در نرم افزار برای مواد مختلف اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شرکت دانش‌بنیان، کول تگ پراسس قابل نصب روی دیواره و داخل ظروف کنسروی، پلاستیکی و شیشه‌ای داخل چرخه را تولید کردیم و همه این محصولات ضدآب هستند، ادامه داد: این دستگاه تا ۳۳۰ هزار نقطه دمایی را در حافظه خود ذخیره می‌کند. فاصله زمانی بین هر دو نقطه اندازه‌گیری با توجه به حساسیت محصول و نیاز مصرف کننده از یک ثانیه به بالا قابل تنظیم است و شما می‌توانید اطلاعات دمایی محصول مورد نظر خود را هر یک ثانیه ثبت کنید. دیتالاگر دارای ساعت داخلی (real-time) با دقت بالاتر از ۰.۰۱ درصد است.

کلاهدوز درباره ویژگی‌های این محصول، بیان کرد: باتری دیتالاگر قابلیت ثبت تا ۲ میلیون نقطه اندازه‌گیری در دمای متعارف را دارد و قابل تعویض است. دسترسی به تنظیمات دیتالاگر و استخراج اطلاعات آن به صورت اختصاصی و رمزگذاری شده توسط نرم‌افزار انجام می‌شود که مانع از اخلال در فرایند گزارش‌گیری و تقلب‌های رایج می‌شود. همچنین امکان Reset شدن دیتالاگر تنها با ورود به پنل کاربری CoolLog و خواندن اطلاعات دیتالاگر امکانپذیر است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: کارخانه‌های صنایع غذایی برای نظارت بر فرایند پاستوریزاسیون در تونل پاستور برای محصولات نوشیدنی از دستگاه آلمانی-هلندی هافمن استفاده می‌کردند. این دستگاه بسیار بزرگ و سنگین و قرائت داده آن به سختی صورت می‌گرفت. علاوه بر این برای خدمات تعمیر و غیره دستگاه باید به اروپا ارسال می‌شد که چندین ماه وقفه در نظارت خط تولید به همراه داشت. دستگاه کول تگ پراسس، برای اولین بار طی اعلام نیاز این کارخانه‌های غذایی طراحی و ساخته شد. قطر کوچک دستگاه اجازه ورود مستقیم دستگاه داخل شیشه نوشیدنی را می‌دهد. به دلیل سرعت و دقت بالا و سایز مینیاتوری، محدودیت‌های دستگاه قبلی را ندارد و کوچک‌ترین دیتالاگر از این دست در دنیا است. به دلیل جنس استیل، قابل استفاده در خطوط صنایع غذایی است و می‌تواند همراه محصول اصلی گزارش دمایی کل خط را جمع‌آوری کند.

 

منبع: ایسنا