آغاز برداشت کاملینا از مزارع آذربایجان غربی

پایگاه خبری Da1news: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت گیاه روغنی کاملینا از سطح مزارع زیر کشت این استان آغاز شد.

به گزارش اخبار کشاورزی Da1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، مهدیه فلاح اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۳۲۰ هکتار از اراضی این استان زیر کشت گیاه کاملینا رفته و پیش بینی می‌شود ۲۱۰ تن محصول از این مزارع برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در استان در سال زراعی گذشته (۱۴۰۱ – ۱۴۰۰) بیش از ۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت این محصول رفت، افزود: «دانه روغنی «کاملینا» در ردیف همین گیاهان اقتصادی، سازگار و دارای تناوب مناسب کشت با غلات قرار دارد.

فلاح با بیان اینکه در سال زراعی گذشته در مجموع ۳۲.۹ تن محصول از مزارع استان برداشت شد، ادامه داد: در سال‌جاری کاملینا بطور عمده در مزارع شهرستان‌های پلدشت، باروق، نقده، ارومیه و بوکان کشت شده و به عنوان یک محصول مناسب در تناوب با گندم، جو و حبوبات در دیمزارها محسوب می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی میانگین عملکرد گیاه کاملینا را در مزارع دیم را ۵۴۵ کیلوگرم در هکتار و در مزارع آبی ۲هزار و ۹۰۰ کیلوگرم در هکتار بیان کرد.

وی اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی برای هر کیلوگرم کاملینا (با ۲ درصد ناخالصی و حداکثر ۱۰ درصد رطوبت) ۲۶۰ هزار ریال تعیین شده‌ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *