استاندار آذربایجان شرقی:‌ تامین منابع مالی برای اصلاح الگوی کشت ضرورت دارد

پایگاه خبری DA1news: استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از باغات پسته بخش ایلخچی که رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و جمعی از مدیران اجرایی استان نیز حضور داشتند ، بر تغییر الگوی کشت به سمت محصولات کم‌آب‌بر و ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی تاکید کرد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، مالک رحمتی در این بازدید، با اشاره به ظرفیت‌های استان برای توسعه باغات، گفت: محصولات باغی مانند پسته، گردو و بادام، صادرات‌محور بوده و ضمن آب‌بری کمتر، ارزآوری خوبی نیز به همراه دارند.
وی افزود: عمده محصولات کشاورزی ما قبلاً محصولات زراعی بود که توجیه اقتصادی نداشت و در شرایط کم‌آبی، آب‌بری بالایی هم داشت؛ اما اکنون مردم و کشاورزان استان از تغییر زراعت به باغداری استقبال خوبی کرده‌اند.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: بخش خصوصی و کشاورزان استان اقدامات خوبی در راستای توسعه باغات کرده‌اند و در حال حاضر باغات 500 هکتاری هم در استان داریم.
اکبر فتحی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این بازدید از کاهش سطح اراضی زیر کشت پیاز در بخش ایلخچی از 8 هزار به 3 هزار هکتار خبر داد و گفت: در حال حاضر 2500 هکتار از زمین‌های کشاورزی این بخش زیر کشت پسته رفته است.
وی بر ضرورت تامین منابع مالی برای اصلاح الگوی کشت به سمت محصولات باغی و کم‌آب‌بر تاکید کرد.