توسعه همکاری های صندوق مشترک استانها و صندوق حمایت از توسعه نهال

پایگاه خبریDA1news: تفاهم نامه صندوق مشترک استانها و صندوق حمایت از توسعه نهال در بخش کشاورزی امضاء شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی صندوق مشترک استانها سازمان نظام مهندسی کشاورزی این تفاهمنامه در راستای تکمیل حلقه زنجیره ارزش تولید به امضا رسید.

محمد سنائی مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه نهال در این نشست مشترک اظهار داشت: راه اندازی کارگزاری صندوق مشترک استانها به منظور توانمندسازی و بکارگیری پتانسیل های فعالان، نوآوران و نخبگان این حوزه، موجب اشتغالزایی خواهد شد.

سنائی افزود: در همین راستا، توسعه بازار محصولات و خدمات کشاورزی دانش بنیان، گامی موثر در نفوذ دانش و ارتقا بهره وری در بخش کشاورزی است.

این گزارش حاکیست، مهندس ودود حیدری مقدم مدیرعامل صندوق مشترک استانها طی سخنانی در این نشست گفت: هدف از امضاء این تفاهمنامه کمک به تولید محصولات استاندارد باغبانی به منظور تکمیل حلقه زنجیره ارزش تولید می باشد.

حیدری مقدم اظهار داشت: لازمه تکمیل حلقه زنجیره ارزش تولید، کشت و نگهداری نهال های سالم و عاری از هرگونه بیماری است.

وی تصریح کرد: با توجه به این که صندوق مشترک استانها توان استفاده از مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی در سراسر کشور را داراست، می تواند از ظرفیتهای کارگزاران این صندوق در خصوص ارائه آموزش های لازم وسرمایه گذاری مستقیم و غیرمستقیم تا حصول نتیجه مطلوب در تولید محصولات باغبانی توسط کارگزاران صندوق مشترک استانها، استفاده نماید.

همچنین ولی الله آقایارزاده مشاور ویژه اقتصادی صندوق مشترک استانها سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی در حاشیه این نشست بیان داشت: تولید نهال شناسنامه دار و با کیفیت از نظر اقتصادی در بلند مدت قطعا به صرفه و صلاح کشاورزان و باغداران عزیز خواهد شد.

آقایارزاده گفت: صندوق استانها با امضاء این تفاهنامه، نگاه ویژه ای به فرمایشات مقام معظم رهبری دارد که فرمودند«کاشت یک میلیارد نهال را در دستور کار خود قرار دهید» از این روی صندوق مشترک استانها اجابت فرمان رهبری را از اهم وظایف خود دانسته و می داند.

بر اساس این گزارش، «تکمیل حلقه زنجیره ارزش تولید» در بخش نهال و باغبانی از جمله محورهای اصلی این تفاهم نامه بشمار می رود.