گندم بذری در بین کشاورزان سیستان و بلوچستان توزیع  می شود

پایگاه خبری DA1news: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بذر گندم با هدف ارتقای تولید در سال زراعی جاری از سوی این شرکت آماده توزیع بین کشاورزان استان است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی شریف ملاشاهی جوان افزود: عملیات بوجاری و ضدعفونی بذور نسبت به سال‌های گذشته یک ماه زودتر شروع و تاکنون مقدار ۳۸۰ تن از این بذور بوجاری و ضدعفونی شده و بین کشاورزان در حال توزیع است.
وی ادامه داد: عنصر روی باعث جوانه زنی سریع بذور و یکنواختی در جوانه زنی بذر شده و از طرفی موجب افزایش سرعت رشد اولیه، تراکم بوته در واحد سطح ،استقرار بهتر و مناسب تر گیاهچه در خاک افزایش حجم ریشه‌ و پنجه زنی و باعث افزایش عملکرد بالا در خاک‌های فاقدروی می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اینکه مقدمات کار برای کشت پاییزه شامل تامین نهاده‌های تولید اعم از کود، بذر و سم و ادوات کشاورزی برای کشت پاییزه در سطح ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آماده است،گفت: کشت پاییزه در این استان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع و بتدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه‌های روغنی، گندم و جو، گیاهان دارویی و سایر محصولات سبزی و صیفی ادامه خواهد یافت.

اردشیر شهرکی افزود: عمده سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه در سیستان و بلوچستان شامل گندم، جو، یونجه، پیاز، کلزا، گوجه‌فرنگی، قصیل، شبدر و باقلاست.
وی با اشاره به خطرپذیری شغل کشاورزی در موقع بروز حوادث غیرمترقبه و اهمیت تضمین سرمایه کشاورزان؛ به کشاورزان تاکید کرد نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.