اولین پروانه تاسیس آزمایشگاه خاکشناسی ( تشخیصی – توصیه ای ) در استان فارس صادر شد

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس از صدور اولین پروانه تاسیس آزمایشگاه خاکشناسی( تشخیصی – توصیه ای ) توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سنم فارس، محمدجواد احمدی گفت: در راستای اجرای ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی در سال ۱۳۹۷ و همچنین در اجرای ماده ۲ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی ، نظام اجرایی آزمایشگاه های خاکشناسی و شرکت های خدمات مشاوره فنی خاکشناسی و مدیریت خاک عملیاتی شد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس این ابلاغیه صدور و تمدید و ابطال پروانه تاسیس و بهره برداری آزمایشگاه های خاکشناسی و شرکت های خدمات مشاوره فنی و خاکشناسی و مدیریت خاک توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان صادر خواهد شد افزود: بر همین اساس اولین پروانه تاسیس آزمایشگاه خاکشناسی( تشخیصی – توصیه ای ) توسط این سازمان صادر شد.

رییس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس بر بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در مسیر دانش‌بنیان شدن و افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی کشور تاکید و خاطرنشان کرد: تحقق امنیت غذایی در کشور نیازمند دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی است و ارتقای بهره‌وری کیفی و کمی محصولات کشاورزی را در پی خواهد داشت.