آتش در جنگل‌های مریوان همچنان زبانه می‌کشد

پایگاه خبری DA1news: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: آتش‌سوزی که روز گذشته در بخش خاوومیرآباد مریوان آغاز شد، با وجود تلاش بالگرد و نیروهای منابع طبیعی، همچنان شعله‌ور است.جنگل های مریوان در حال سوختن است
به گزارش پایگاه خبری DA1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، در پی آتش سوزی جنگل های مریوان، جلسه ستاد بحران مریوان با حضور دکتر حبیبی معاون عمرانی استانداری و دکتر اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان و مهندس شریفی پور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اعضای ستاد بحران مریوان تشکیل شد.

دکتر نیکبخت طی تماس تلفنی با استاندار و دکتر اسکندری موضوع بحران حریق جنگل های مریوان را پیگیری کرد در ادامه جلسه دکتر اسکندری پیام خدا قوت و خسته نباشید دکتر نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی خدمت مردم مریوان علی الخصوص روستاهای درگیر حریق NGO های محلی و جنگلبانان رساند و از دستور ویژه ایشان جهت حمایت کامل تا اطفای حریق خبر داد.

بر اساس این گزارش اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد : که توسعه در استان بدون حفاظت از مراتع و منابع ملی تقریبا غیر ممکن است و همه ادارات و سازمان های وابسته و تابعه جهاد کشاورزی با تمام توان و لجستیک اماده باش و یاری گر ستاد بحران در شهرستان مریوان به منظور اطفای حریق باشیم .
ایشان در ادامه جلسه عملیاتی نمودن حرکت های مردمی و هماهنگی بیشتر با رعایت ایمنی جهت جلوگیری از پیش روی. حریق را خواستار شد

همچنین شب گذشته با تلاش بالگرد وزارت دفاع و نیروهای منابع طبیعی و مردمی، آتش سوزی در جنگل های روستای “گوماره‌له‌نگ” مهار شد اما جنگل‌های دەرەوەران، ئاسنەوە همچنان در آتش می سوزد.

بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در اطفای حریق مشارکت دارند ادامه داد: اکنون تلاش نیروهای منابع طبیعی و بالگرد اعزامی برای مهار آتش در نقطه صفر مرزی شهرستان مریوان در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: به دلیل مرزی بودن بخشی از مناطق دچار و احتمال وجود مین‌های عمل نکرده، عملیات اطفا در این مناطق توسط بالگرد انجام می شود و به دلیل وزش باد سرعت آتش‌سوزی بالاست.

لازم به دکر است که کلیه ارگان‌ها و نهادهای عضو ستاد بحران در حالت آماده باش،کامل قرار گرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *