دکتر صابری خبر داد: نقشه مناطق احداث سامانه پخش سیلاب استان گلستان تهیه شد

پایگاه خبری DA1news: دکتر علیرضا صابری گفت: نقشه مناطق احداث سامانه پخش سیلاب استان گلستان تهیه شده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی دکتر علیرضا صابری رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: نقشه مناطق احداث سامانه پخش سیلاب استان گلستان در تقویت سفر های زمینی و پیشگیری از هدررفت آب توسط مرکز تحقیقات استان گلستان و در راستای تحقق اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت تهیه و دراختیار منابع طبیعی استان قرار داده شده است.
وی افزود: معرفی رقم صنوبر مفید یکی از موفق ترین ارقام معرفی شده در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت است که توسط محققان منابع طبیعی مرکز تحقیقات استان شناسایی و به منابع طبیعی استان معرفی شده است.
صابری در خصوص رقم صنوبر سفید گفت: صنوبر سفید مقاوم به سرما و شوری و همچنین از دیگر ارقام معرفی شده در استان گلستان ، ارقام بید، توسکا، زیتون، سوزنی برگها، اقاقیا، کبود، کز و سنجد را می توان نام برد.
وی ادامه داد: همچنین برای مناطق و زمین های شور استان رقم پالونیا معرفی شده است .
وی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: با در نظر گرفتن وجود 51 درخت کهنسال در استان هسته اولیه بذور سالم با خلوص ژنتیکی بالا را تهیه و به دیگر استانها ارسال کرده ایم
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان گلستان: گفت همچنین در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت و با توجه به اقیلم های مختلفی که در استان وجود دارد به دنبال اجرای آمایش زمین در استان هستیم که ارقامی معرفی گردد که با میکرواقلیمهای منطقه همخوانی داشته باشد.تا در مقابل تنش های محیطی مناطق مقاوم باشند.

 

ویدئو گفت و گو با دکتر علیرضا صابری رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان گلستان در در کانال آپارات DA1news.com ببنید: