چند خبر از شهرستان چناران در خراسان رضوی/ رصد و بازرسی داروخانه های گیاه پزشکی

پایگاه خبری DA1news: شهرستان چناران تعداد ۹ هزار و ۱۷۵ نفر بهره‌برداران کشاورزی در بخش‌های زراعت، دام و باغداری فعالیت دارند و در حدود ۴۰۶ حلقه چاه، ۱۴۷ رشته قنات قرار دارد که بیش از ۱۹۳,۹ میلیون متر مکعب آب استحصال و به مصرف کشاورزی میرسد.

جلسه کشت قراردادی در شهرستان چناران

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، جلسه کشت قراردادی در شهرستان چناران با حضور مسئولین غله و جهاد کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی برگزار شد.

این جلسه با حضور مدیر و کارشناسان جهادکشاورزی، مسئولین و کارشناسان سازمان غله استان و نماینده اصناف کشاورزی با محوریت کشاورزی قراردادی و استقبال بیشتر کشاورزان در این طرح اجرا شد.

رصد و بازرسی داروخانه های گیاه پزشکی در چناران

رصد و بازرسی داروخانه های گیاه پزشکی در چناران با محوریت پایش وضعیت موجودی سم،نحوه فعالیت آنها و چگونگی تامین سموم زمستانه در شهرستان چناران اجرا شد.

بر اساس این گزارش، در این بازدیدها تاریخ اعتبار سموم ،تناسب عرضه سموم با زمان مصرف، استفاده از سموم مجاز،عرضه سموم مورد تایید حفظ نباتات تاکید شد.

این گزارش حاکیست، ستاد سن غلات با حضور شبکه مراقبت دولتی و خصوصی شهرستان چناران برگزار شد

*****

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، شهرستان‌های چناران و گلبهار دارای حدود ۴۵ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات آبی و بیش از پنج هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصولات دیم می‌باشد که از این سطح حدود ۲۵ هزار هکتار آن به محصولات باغی و بیش از ۲۵ هزارهکتار دیگر به محصولات زراعی اختصاص دارد. همچنین چناران دارای بیش از ۶۷۹ هزار واحد دامی، شامل سبک و سنگین، آبزیان، زنبورعسل و …می‌باشد.