دکتر فروغ شواخی، “راهنمای کاربردی زیتون و فرآورده‌های آن” منتشر کرد

پایگاه خبری Da1news: کتاب “راهنمای کاربردی زیتون و فرآورده‌های آن” تالیف خانم دکتر فروغ شواخی عضو هیئت علمی موسسۀ تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی منتشر شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، کتاب “راهنمای کاربردی زیتون و فرآورده‌های آن” تالیف خانم دکتر فروغ شواخی عضو هیئت علمی موسسۀ تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، در 187 صفحه و مشتمل بر شش فصل توسط نشر موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی چاپ شد.

هدف از تالیف این کتاب، ارائۀ راهنمای قابل استفاده برای کارشناسان، مروجان، محققان، دانشجویان، مدیران و سیاست­گزاران در زمینۀ کاربردها، استانداردها، چالش­‌ها، نیازهای تحقیقاتی و نوآوری­‌های فرآورده­‌های زیتون است. بر این اساس مخاطبان این کتاب طیف وسیعی شامل محققان، مدیران، سیاست­گزاران، صاحبان صنایع فرآوری زیتون، دانشجویان رشتۀ تولید و فرآوری زیتون، مروجان و کارشناسان فعال در زمینۀ فرآوری زیتون هستند. کتاب “راهنمای کاربردی زیتون و فرآورده‌­های آن” در شش فصل شامل: 1- کلیات و اهمیت زیتون 2- مدیریت زنجیرۀ تأمین و زنجیرۀ ارزش زیتون 3-فرآوری زیتون 4- روش‌­های استاندارد ارزیابی کیفیت فرآورده­‌‎های زیتون 5- تحقیقات فرآورده­‌های زیتون در ایران و جهان 6- آیندۀ زیتون و فرآورده­‌های آن در ایران و جهان نگارش شده است. سرفصل­‌های انتخاب­ شده کتاب بر اساس تجربه­‌های نگارنده، شامل مباحث نوین و عمدتاً مربوط به سال­های اخیر است که در زمینۀ زیتون در دنیا بسیار مطرح هستند و سعی‌­شده تا مطالب به­‌روز دنیا را به صورت تجمیع‌­شده و یکپارچه به خوانندگان گرامی انتقال‌ ­دهد. در مواردی­‌که نیاز به راستی‌­آزمایی مطالب بوده از مقاله­‌های “مروری ساختاریافته و فراتحلیل” استفاده شده است. علاقمندان به مطالعه و در اختیار داشتن این کتاب می­‌توانند با واحد کتابخانه موسسه (شماره 02636150000داخلی 158) تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *