همایش ملی کشاورزی دانش بنیان استان قزوین با حضور خیام نکویی برگزار می شود

پایگاه خبری DA1news: دومین همایش و رویداد ملی کشاورزی دانش بنیان استان قزوین با حضور مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی برگزار می شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی روز دوشنبه پس از ورود به استان قزوین مورد استقبال رئیس سازمان جهاد کشاوزی استان قزوین قرار گرفت.

در این مراسم که صبح امروز انجام شد، خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی مورد استقبال محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی، رحمانی معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری، رئیس پارک علم و فن آوری، حجت الاسلام مصائبی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، محصص مستشاری رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و سایر مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفت.

گفتنی است؛ حضور در دومین همایش و رویداد ملی کشاورزی دانش بنیان استان قزوین از جمله برنامه های سفر یکروز معاون وزیر به استان قزوین است.

دومین همایش و رویداد ملی کشاورزی دانش بنیان استان قزوین با هدف بهره‌وری خاک و آب و کشاورزی کم آب بر، صنایع تبدیلی و زنجیره ارزش کشاورزی و هوشمند سازی کشاورز در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) استان قزوین امروز دوشنبه برگزار می شود.

برپایه این گزارش خیام نکویی رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی با خانواده شهید محمد خفری از شهدای جهاد سازندگی دیدار کرد.

همچنین در این گزارش آمده است، خیام نکویی رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی از تالار قزوین شناسی کهن شهر مینودری دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین بازدید کرد .

***

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، دومین همایش و رویداد ملی کشاورزی دانش بنیان استان قزوین با حضور معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار شد.

در این رویداد که صبح امروز برگزار شد، خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، رحمانی معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری، محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی، احمدی رئیس پارک علم و فن آوری، قاسم زاده رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی، وکیلی رییس سازمان برنامه و بودجه استان، حجت الاسلام مصائبی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، محصص مستشاری رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، محققان، دانشجویان و خبرگان کشاورزی حضور داشتند.

این رویداد با هدف بهره‌وری خاک و آب و کشاورزی کم آب بر زیست بوم کشاورزی پایدار، صنایع تبدیلی و زنجیره ارزش کشاورزی و هوشمند سازی کشاورزی برگزار شده است

استان قزوین می تواند پایلوت هوشمندسازی کشاورزی باشد

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در دومین همایش و رویداد ملی کشاورزی دانش بنیان : استان قزوین پتانسیل مستعدی در بخش کشاورزی دارد و می تواند پایلوت هوشمند سازی این بخش باشد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت مناسب بخش کشاورزی، دانشگاه بین المللی امام(ره) و پارک علم و فن آوری و همچنین کشاورزان فرهیخته و خبره می توان این استان را بعنوان پایلوت برای هوشمند سازی بخش کشاورزی در کشور معرفی کرد تا بتوانیم شاهد توسعه پایدار بخش کشاورزی استان باشیم.

عطایی گفت: در دشت قزوین اقدامات ارزشمندی در حوزه کشاورزی دانش بنیان انجام شده چرا که این استان الگو و آغازگر کشاورزی مدرن در کشور بوده و در بحث دانش بنیان نیز بایستی پیشرو باشد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۵ واحد فناور و مرکز رشد در استان داریم و سال گذشته پردیس کشاورری افتتاح شد که بایستی تلاش شود توسعه و پیشرفت بیشتری داشته باشد. همچنین ۱۵ کاروان ترویج و فن آوری و نو آوری در استان اجرا شده که حمایت های لازم برای سرمایه گذاران و فناوران فراهم شده است. وی بر لزوم اهمیت نزدیک شدن فاصله بین بخشهای تحقیقات، اجرا و کشاورزان برای انتقال تجربیات و دانش علمی و رسیدن به توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد.