مراکز خرید توافقی برنج در استان مازندران آغاز به کار کرد

پایگاه خبری DA1news: بابک مومنی از آغاز به کار مراکز خرید توافقی برنج در تمامی شهرهای استان و خرید انواع برنج محلی و پرمحصول خبر داد و گفت: کف قیمت برنج طارم محلی که ۹۰ درصد برنج موجود در انبارهای استان را از این رقم تشکیل می دهد، در هر کیلو گرم ۷۰۰ هزار ریال است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران به خرید بیش از ۱۰۰ تن برنج محلی با قیمت توافقی از کشاورزان اشاره کرد و افزود: اتحادیه شرکت تعاونی روستایی مازندران در شهرهای مختلف استان از ۲ روز گذشته برنج کشاورزان را به صورت مستقیم و بدون واسطه خریداری می کند و این طرح علاوه بر اینکه مورد استقبال شالیکاران قرار گرفت، سبب رونق گرفتن عرضه و تقاضای این محصول استراتژیک نیز شده است.

وی با بیان این که طبق دستور شخص آیت الله رئیسی، رئیس جمهور و با همت استاندار مازندران و وزیر جهاد کشاورزی امروز شاهد رونق نسبی بازار برنج هستیم، ادامه داد: امروز گشایش عرضه و تقاضای برنج در شالیکوبی های استان رخ داده و امیدواریم کشاورزان از فرصت عملی که دولت بریا این امر فراهم کرده است، بهره ببرند.

مومنی با اظهار این که هم اکنون شالیکاران درحال شخم و شیار و آماده برای خزانه گیری شدند، توجه دولت به خروج بازار برنج را در راستای امید و انگیزه شالیکاران برای ادامه کشت و کار توصیف کرد.

این مسوول جهاد کشاورزی مازندران از همه دست اندرکاران و فعالان بازار برنج مازندران و کشور خواست تا با استفاده از فرصت تامین نقدینگی از محل اعتبار چهار همت دولت، وارد بازار برنج آماده فروش در این خطه شوند.