نعیمی تاکید کرد: تهیه و تدوین پروژه‌ها در راستای برنامه چهارساله

پایگاه خبری DA1news: جلسه شورای تحقیقات موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور به صورت حضوري و وبيناري برگزار شد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات گیاه‌ پزشکی کشور، رییس موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور در جلسه شورای تحقیقات موسسه ضمن ارائه برنامه کاری و رویکردهای موسسه در راستای ماموریت‌های سازمانی و انجام وظایف قانونی حاکمیتی درحوزه ‌های مختلف به تاریخچه اقدامات انجام شده در خصوص تهیه و تدوین برنامه چهارساله موسسه پرداخت.
رئیس مؤسسه موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی با اشاره به اینکه تمرکز بر روی اولویت ‌ها و محورهای خاص و حل چالش‌های مهم گیاه ‌پزشکی در ستاد و مراکز استانی، ا ز ماموریت های این موسسه است، گفت : تهیه و تدوین برنامه چهارساله در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی تصویب و در تاریخ 17 مهرماه به کلیه همکاران ستادی و استانی ابلاغ شده است.
نعیمی افزود: از نکات مثبت این برنامه این است که فعالیت‌ها، اهداف و وظایف موسسه در قالب یک برنامه مشخص و با زمانبندی لازم برای اقدامات سالیانه است که نشان می‌دهد حرکت در مسیر یک برنامه مدون در قالب برنامه‌های اعلام شده خواهد بود.

وی گفت: با توجه به مشخص بودن‌چالش‌ها و راهبران برنامه و همچنین محدودیت‌های منابع مالی و انسانی، برنامه چهارساله با زمانبندی معین انجام خواهد شد و همه فعالیت‌ها در راستای الویت‌های موسسه است که امنیت غذایی، سلامت غذا و تنوع زیستی را پوشش می دهد. ایشان همچنین بر تاکید سازمان تات و موسسه برای تهیه و تدوین پروژه‌ها در راستای برنامه چهارساله اشاره کرد.
در ادامه شهرام شاهرخي معاون پژوهش و فن¬آوري موسسه به بیان محورهای برنامه چهارساله شامل مدیریت عوامل خسارت‌زای گیاهی و ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی، بهینه سازی کاربرد آفت‌‌کش‌ها، بررسی تأتیر تغییرات اقلیمی بر عوامل خسارت‌زای گیاهی و مطالعه تنوع زیستی در حوزه گیاه‌پزشکی پرداخت.

شاهرخی به عملیاتی شدن تدوین و تهیه الگوی برش استانی برنامه چهار ساله موسسه در حوزه تحقیقات علف‌های هرز در سال 1402 لغایت 1405 اشاره کرد و از تمام همکاران ستادی و استانی خواست در اجرای این برنامه اقدام نمایند.
در پایان به سوالات مطرح شده از سوی همکاران ستادی و استانی حاضر در جلسه پاسخ داده شد و بحث و تبادل نظر در خصوص ابهامات و دغدغه‌های همکاران در عملیاتی شدن برنامه چهار ساله انجام شد.