نشست بررسی مسائل و مشکلات سامکا در استان قزوین برگزار شد

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی مسائل و مشکلات سامکا گفت: پهنه های جهادکشاورزی نیازمند نقشه کاداستر اراضی کشاورزی هستند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی مسائل و مشکلات سامکا که با حضور کمال ربانی زاده مشاور وزیر و رئیس قرارگاه رصد خانه کشاورزی کشور ، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان، مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه و کارشناسان این سازمان برگزار شدگفت: کاداستر کشاورزی شامل اطلاعات مربوط به قطعات زمین های کشاورزی است که در آن تمام مشخصات روی نقشه ترسیم می شود.

محدوده پهنه های مراکز جهاد کشاورزی که قبلا صاحب نقشه شده اند سریعا مشخص و شهرستانهای استان که هنور موفق به طرح کاداستر نشده اند این طرح اجرایی و عملیاتی کنند .

با اجرای کاداستر اطلاعات دقیق از وضعیت اراضی کشاورزی در اختیار تصمیم گیران و دست اندرکاران قرار خواهد گرفت تا بتوان با اطلاعات دقیق برنامه ریزی لازم برای رسیدن به توسعه پایدار بخش کشاورزی و حرکت به سمت کشاورزی مدرن انجام داد.

در حال حاضر ۲۴۰ هزار هکتار کاداستر در سه شهرستان این استان تقریبا پایان یافته است.

قرار بر این است در استان بر اساس زمین محور حرکت کنیم و خدمات و تسهیلات بر اساس زمین کشاورزی ارائه شود.

رصد خانه کشاورزی با هدف دستیابی دقیق و به موقع اطلاعات از وضعیت کشاورزی ایجاد شده از مسئولین قرارگاه درخواست می شود تا برش استانی قزوین در بخش کشاورزی را در اختیار این سازمان قرار دهند تا بل همکاری نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان برنامه ریزی های لازم انجام شود.