مقایسه ارقام مختلف ذرت علوفه ای در روز مزرعه ایستگاه گلپایگان انجام شد

پایگاه خبری DA1news: روز مزرعه در ایستگاه تحقیقاتی گلپایگان اصفهان برگزار شد و کشاورزان و دامپروران ضمن گفتگو به کارشناسان مرکز با ارقام مختلف ذرت علوفه ای کشت شده در ایستگاه آشنا شدند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان ، در ابتدا رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی توضيحاتي درارتباط با اجرای طرح مقایسه ارقام ذرت علوفه ای ارائه نمودند.

بر اساس این گزارش در ادامه آقای دکتر امیدی رئیس ايستگاه تحقيقات کشاورزی شهرستان در ارتباط با پنج رقم کشت شده که شامل ارقام (WalBOM ،Bk65،703،704و647بود توضیحات جامعي ارائه نمودند ازجمله اینکه رقم WALBOM سریع الرشد ،ارتفاع بوته بالاودرصد ساقه به بوته کمتر و کیفیت بهتری دارد و رقم 703هم خصوصیاتی تقریبا شبیه رقم WALBOMدارد و همچنین رقم BK65ارتفاع کمتری دارد ولی رقم هیبرید بوده ودوبلاله بوده ودرصد بلال بیشتر است اما ارقام 704،647وآرین 50 دیررس بوده و بلالها دیرتر رشد می کنند ودرادامه نیز نقش هریک ازاین ارقام درتغذیه گاوشیری مطالب جامعي بيان شد.

در این برنامه علاوه بر کشاورزان و دامداران آقايان وفانیا و دریابر از مرکز تحقيقات کشاورزی استان ،روساي ادارات بهبود توليدات دامي و گياهي وترویج حضور داشتند.