محمدجواد احمدی تاکید کرد: امنیت غذایی پایدار با دانش بنیان شدن کشاورزی میسر خواهد شد

پایگاه خبری DA1news: رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس بر ورود بیشتر فارغ التحصیلان بخش کشاورزی به مزارع و واحدهای تولیدی کشاورزی تاکید کرد و دانش‌بنیان سازی را تنها راه بقای کشاورزی استان را برای تأمین امنیت غذایی دانست.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سنم فارس، محمدجواد احمدی صبح امروز در آیین رونمایی از محصولات دانش بنیان بخش کشاورزی استان افزود: کارشناسان بخش کشاورزی استان به عنوان حافظان امنیت غذایی متولی سفره، غذای سالم و معیشت مردم هستند.

احمدی اظهار داشت: اگر حضور شرکت‌های دانش‌بنیان همراه با رشد منطقی آنها در کنار صنایع بزرگ و کوچک نهادینه شود، بسیاری از معضلات بخش کشاورزی در حوزه‌ی بهره‌وری، کیفیت و بازاریابی قابل حل است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به اهمیت بی بدیل بخش کشاورزی در تأمین امنیت پایدار غذایی و سلامت و کاهش وابستگی به خارج از کشور، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و نخبگان در رونق این بخش می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد، البته باید از ظرفیت فناوری نوین نیز برای توسعه این بخش استفاده کرد.

محمدجواد احمدی همچنین با بیان اینکه استفاده از فناوری های نوین، موجب افزایش بهره وری خواهد شد، خاطرنشان کرد: راه اندازی نهضت گلخانه ای، تغییر الگوی کشت و کاهش کشت محصولات آب بر، از جمله محورهایی است که در بخش کشاورزی استان روی آن برنامه ریزی های بسیار انجام شده است و شرکت های دانش بنیان می توانند نقش تاثیرگذاری برای انجام این امر مهم ایفا کنند.

🔸وی در پایان با بیان اینکه در زمینه دیپلماسی اقتصادی نیز اقدامات مطلوبی انجام شده، افزود: با توسعه اخذ شناسه محصول QR-Code می‌توان شاهد توسعه صادرات محصولات کشاورزی در ابعاد مختلف بود.