استاندارد بالا و کیفیت محوری در محصولات گل سم گرگان

شركت شيميايي گل سم گرگان يكي بزرگترين شركت هاي توليد سموم دفع آفات و كودهاي شيميايي در كشور است كه به پاس تلاش مستمر در جهت ارتقاء جايگاه توليد ناخالص داخلي كشور شايسته كسب عنوان واحد صنعتي نمونه كشوري از وزارت صنايع و معادن كشور در سالهاي 1386 و 1393 گرديد. اين شركت با پشتوانه بيش از نيم قرن تجربه و فعاليت در زمينه توليد، واردات و توزيع مواد شيميايي كشاورزي ، ساليانه بين 15 تا 20 درصد مصرف سموم كشور را با مواد اوليه آزمايش شده از منابع معتبر جهاني و بر اساس استانداردهاي FAO توليد و با بهترين كيفيت در اختيار مصرف كنندگان محترم قرار مي دهد.

گل سم گرگان تلاش دارد تا سموم خود را تحت ليسانس توليد كنندگان اصلي اروپايي و ژاپني مانند Syngenta سينجنتا سوئيس، ISK ژاپن، Sumitomo سوميتومو ژاپن، Nippon Soda نيپون سودا ژاپن و … توليد نمايد تا هميشه در راس عرضه سموم با كيفيت در كشور قرار داشته باشد. كودهاي توليدي شركت نيز با استفاده از مواد اوليه اروپايي و فرمولهاي توصيه شده شركتهاي ايتاليايي و هلندي با بهترين كيفيت مشابه كودهاي توليدي شركتهاي تراز اول دنيا در خدمت كشاورزان محترم مي باشد.شركت گل سم يكي از فعالين تراز اول وارد كنندگان بذر كشور است كه انواع بذور سبزي و صيفي را از معتبرترين شركتهاي بين المللي مانند سينجنتا (SG) ، هويزر، يو اس اگري سيد و غيره وارد و توزيع مي نمايد. علاوه برآن بذرهاي توليد خود را نيز دارد كه تحت عنوان كلي ثمين بذر شناحته شده است.

اين شركت براي واردات سموم جديد، كودهاي شيميايي، اقدام به تأسيس يك شركت وابسته با نام رها انديش كاوان نموده است تا از اين طريق بتواند نهاده هاي كشاورزي را از شركتهاي معتبر دنيا خريداري و در اختيار مصرف كنندگان محترم قرار دهد.

برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی و حضور پر رنگ غرفه های گلم سم گرگان بهانه ای شد که با مهندس حسین جلالیان قائم مقام شرکت  گل سم گرگان گفت و گوی انجام دهیم که می خوانید:

مهندس حسین جلالی قائم مقام شرکت  گل سم گرگان در ابتدای این گفت و گو در معرفی شرکت گل سم گرگان گفت: شرکت گل سم گرگان اولین و بزرگترین مجموعه تولید کننده نهاده های کشاورزی اعم سموم ، بذر و محصولات بیولوژیک در کشور فعالیت دارد.

وی در ادامه گفت: تفکر و سیاست اصلی شرکت بر اساس تولید داخلی بوده  و سعی داشته و داریم که سموم و محصولاتی را که در حوزه نهاده های کشاورزی می توان در داخل کشور تولید کنیم را در سبد کالای کشاورزی داخل قرار داده و در مجموعه خود بهره برداری و تولید کنیم.

وی افزود: ما در گل سم به دنیال دست یافتن به دانش فنی و تولید فرمولاسیون جدید و به دنیال آن تولید محصول با برند گلسم در داخل هستیم.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس در تولید انواع سموم و آفت کش های مختلف اعم از حشره کش، علف کش، قارچ کش، کنه کش و دیگر آفت کش ها را با فرمولاسیون مختلف ازجمله EC، EW، EF و دیگر فرمول ها و  با توجه به بالاترین استانداردهای جهانی در شرکت تولید و توزیع کنیم.

قائم مقام شرکت  گل سم گرگان اظهار داشت: شرکت در بخش R&D و همچنین بخش فنی گلسم، دائما و به طور پیوسته بر روی سموم جدید با فرمول های جدیدتر در حال تحقیق و پژوهش است  و به صورت آنلاین محصولات و سموم جدید را رصد می کنند و به این صورت دانش فنی را تهیه و با فرمولاسیون های مناسب با داخل به روز و بهینه کرده و در خط تولید داخلی قرار می دهیم و باید بگویم که شرکت گلسم در این موضوع مهم بسیار موفق عمل کرده است.

مهندس جلالی ادامه داد: با در نظر گرفتن این موفقیت ها، شرکت گل سم گرگان یک برند موفق و تاثیرگذار در بخش کشاورزی کشور بوده و به جرات می توانم بگویم که در میان محصولات و نهاده های کشاورزی کشور، گل سم گرگان اولین انتخاب برای بهره برداران، فعالان و کشاورزان ایران است و ما سعی در پیشرفت هرچه بهتر و بیشتر و تولیدات جدیدتر و به روز در عرضه محصولات به بازار هستیم. و در این هدف، اصرار می ورزیم.

قائم مقام شرکت  گل سم گرگان در درباره گستره نمایندگان و پرسنل شرکت گفت: پرسنل و کارکنان شرکت گلسم گرگان را کارشناسان خبر حوزه کشاورزی  تشکیل می دهند که اعم از دکتر، کارشناسان ارشد و تحصیلکردگان موفق و خوش فکر و کوشا کشور را تشکیل می دهند و همچنین در سراسر کشور و همه استانها، نمایندگان فعال داشته و همواره با برگزاری دوره های آموزشی مستمر توانسته ایم معلومات و توانایی های این نمایندگان را  بروز نگه داشته تا بتوانند در ارتباط با بهره برداران و کشاورزان ارتباط خوب و مثمر ثمری در عرضه محصولات شرکت باشند.

مهندس حسین جلالی در پاسخ به سوال خبرنگار اخبار روزانه کشاورزی در باره تولیدات بذر شرکت گفت: ما در بخش بذر ، فعالیت های خوبی انجام داده ایم به این صورت که علاوه بر واردات بذر صیفی جات و ذرت، تلاش داریم که در آینده با تولید نوعی بذر در  شرکت گل سم، بتوانیم  نقش موثری در این بخش از نهاده های کشاورزی داشته باشیم و باید بگویم که با تولید این نوع بذر می توانیم برای کشور صرف جویی ارزی بسیار خوب یداشته باشیم.

وی همچنین درباره تاثیر تولیدات شرکت گلسم خروج ارز کشور گفت: شرکت گلسم گرگان در راستای خودکفایی داخلی در بخش کود و سم توانسته است حداقل 10 الی 15 میلیون دلار صرفه جویی در خروج ارز از کشور داشته باشد. و این صرفه جویی ارزی در تولید داخلی باعث شده است که شرکت اشتغالزایی را صورت دهد و باید مجددا بگویم  که شرکت گلسم گرگان حدود 400 پرسنل در مجموعه خود دارد.

قائم مقام شرکت  گل سم گرگان درپاسخ به سوال خبرنگار ما درباره حمایت های سازمانی دولت گفت: ما انتظار داریم سازمان های دولتی  با در نظر گرفتن جایگاه مهم و موثر شرکت گل سم گرگان در بخش کشاورزی مساعدت کنند تا سم ها و کودهای جدیدی که شرکت قصد وارد کردن این نهاده ها را دارد همکاری های لازم را داشته باشد.

وی درباره صادرات محصولات گل سم به دیگر کشورها توضیح داد و گفت: با در نظر گرفتن این موضوع که مجوز صادرات نهاده های کشاورزی طی چند ماه گذشت صادر و ابلاغ شده است، و با در نظر گرفتن آزمایش محصولات در کشور مقصد، توانسته ایم این نهاده ها را به کشور عراق و افغانستان صادر کنیم ، همچنین این محصولات از طریق عراق به سوریه هم  صادر شده است و امیدواریم که با در نظر گرفتن این موضوع که محصولات شرکت در بخش سموم دارای بالاترین استانداردهای جهانی است، تلاش می کنیم در بازارهای دیگر کشورها ورود پیدا کنیم. و باید بگویم که کیفیت در محصول، مهمترین شعار و هدف در ارائه محصولات ما بوده و سرلوحه سیاست های شرکت گلسم تگرگان بشمار می رود. و سعی در بالاتر بردن کیفیت دیگر محصولاتمان هستیم.

قائم مقام شرکت  گل سم گرگان در باره تاثیر تعرفه های گمرکی در واردات نهاده های کشاورزی گفت: تغییر در یارانه ها و تبدیل ارز دولتی وارداتی و همچنین تصویب مالیات بر ارزش افزوده ای که بر نهاده های کشاورزی مقرر و مصوب شد باعث  گرانی واردات و در پی آن گران شدن در بازار داخلی و به دنیال آن گران تر خریدن کشاورز به تبع آن باعث شده است که محصولات کشاورزی با قیمت بالاتری به دست مصرف کننده و جامعه شود.

وی در پایان  گفت: امیدوارم که شرکت گل سم گرگان با در نظر گرفتن تمامی توانایی های منحصر بفردی که در تولید داخلی داشته و دارد بتواند نقش موثر و مفیدتری در بخش کشاورزی کشور ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *