ضرورت ایجاد 20 باغ نوآور و نهایی کردن سند بهره وری محصولات باغی

پایگاه خبری DA1news: دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تات در جلسه نظارت ستادی موسسه تحقیقات علوم باغبانی ضرورت ایجاد ۲۰ باغ نوآور و نهایی کردن سند بهره وری محصولات باغی را تاکید کرد.

به گزارش اخبار کشاورزی DA1news به نقل از روابط عمومی پژوهشکده چای کشور؛ با حضور دکتر خیام‌نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکترمحسن مردی مشاورعالی رییس سازمان، دکترحسین جعفری معاون پژوهش و فناوری، دکترعبدالله مخبرمعاون برنامه ریزی و اموراقتصادی، دکتر عطا الله ابراهیمی معاون آموزش و ترویج و مهندس کریم احمدی‌ معاون توسعه مدیریت و منابع ، دکتر جهانشاهی رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور، مدیران کل ستادی سازمان تات و دکتر طاهری رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی، جلسه نظارت ستادی سازمان تات برعملکرد سال ۱۴۰۱ مجموعه موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور چهارشنبه ۱۰ خرداد 1402در موسسه علوم باغبانی برگزار شد.

دکتر خیام‌نکویی فلسفه این نشست‌ها در موسسات تابعه سازمان را با پنج هدف از جمله اطمینان از ریل‌گذاری و برنامه‌ریزی درست موسسات در راستای برنامه‌های سازمان، تاکید بر مدیریت بهره‌ور، نگاه به مجموعه سازمان به عنوان یک خانواده وحذف دیوارکشی‌ها فی‌مابین اعلام کرد.
وی هدایت تمامی ظرفیت‌ها به سمت اولویت‌های بخش کشاورزی را در جهت اتخاذ تصمیم‌های مناسب برای موسسه تحقیقات علوم باغبانی ورفع چالش‌های بخش ضروری دانست.

ایجاد انگیزه برای منابع انسانی ، تبدیل حوزه‌ باغبانی به یک اقتصاد پویا، بالنده و اثرگذار، تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه‌ باغبانی، مدیریت صحیح کلکسیون‌های ذخایر ژنتیکی محصولات باغی، ایجاد حداقل ۲۰ باغ نوآور، واردات ذخایر ژنتیکی مناسب از کشورهای مهم در محصولات باغی، نهایی کردن سند بهره‌وری محصولات باغی کشور و استفاده از فناوری‌های نوین برای افزایش ماندگاری محصولات باغی از رهنمودهای معاون وزیر و رییس سازمان تات به مجموعه مدیران موسسه تحقیقات علوم باغبانی بود.

دکتر طاهری رییس موسسه، گزارش مبسوطی از عملکرد یک ساله مجموعه موسسه (ستاد و پژوهشکده‌های تخصصی) در حوزه‌های مختلف پژوهشی، فناوری، ترویجی، آموزشی و پشتبانی ارائه داد.

دکتر سراجی رییس پژوهشکده چای دغدغه‌های پژوهشکده را مورد اشاره قرار داد و مواردی از جمله کمبود شدید منابع انسانی ، تسهیل آیین‌نامه‌ها برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد درآمدهای پایدار ، حمایت از واردات ارقام تجاری چای از کشورهای چای‌خیز به منظور تنوع بخشیدن به منابع ژنتیکی را برشمرد.

لازم به ذکر است نشست صمیمانه‌ای با حضوردکتر خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تات و هیات همراه در سالن اجتماعات ستاد موسسه برگزارشد و علاوه بر ارائه رهنمودها به سوالات همکاران به ویژه در حوزه‌ی پشتیانی پاسخ داده شد.

در این جلسه معاونان موسسه و روسای پژوهشکده نیز چالش‌ها و مشکلات پیش روی حوزه‌ی مدیریتی خود را بیان نمودند.

در پایان عملکرد ارائه شده توسط مدیران سازمان تات مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت و مدیران حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را برای بهبود و ارتقاء کمی و کیفی مجموعه فعالیت‌ها عنوان نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *