قاسمی: استفاده از روش‌های دانش بنیان لازمه کشاورزی اقتصادی است

پ️ایگاه خبریDA1news: ایستگاه‌های هوشمند آب و هواشناسی کشاورزی و مانیتورینگ زمین‌های کشاورزی شهرستان زرند با حضور معاون سازمان تات افتتاح شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، محمدمهدی قاسمی در این مراسم گفت: بهره‌وری بالاتر و اقتصادی شدن محصول و تولیدات و کاهش ریسک های بخش کشاورزی را از مزایای استفاده از طرح های دانش بنیان دانست.

معاون سازمان تات با بیان اینکه خوشبختانه حرکت‌های خوبی در جهت کاهش خطرات طبیعی از جمله سرمازدگی با نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی کشاورزی در پهنه‌های مختلف شهرستان زرند انجام شده اظهار کرد:برای اینکه کشاورزی اقتصادی داشته باشیم ناگزیر به استفاده از شیوه‌ها و روش‌های دانش بنیان هستیم.
قاسمی با بیان اینکه به همت فرماندار و حمایت‌های ایشان و پیگیری‌های جهاد کشاورزی و استفاده از شرکت‌های دانش بنیانی که به خوبی می‌توانند نقایص دانشی را پوشش بدهند اظهار داشت: با پیگیری این دست اندرکاران این اتفاق خوب در شهرستان زرند افتاده که به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در همه عرصه‌های کشاورزی بتوانیم دانش را نفوذ بدهیم و بهره وری را بهبود ببخشیم.
وی در خصوص مسائل و مشکلات کشاورزان و درخواست‌های آنان از جمله استمهال وام‌ها با توجه به سرمازدگی محصول در سه سال اخیر و نبود درآمد کافی در این سال‌ها قول مساعدت و پیگیری داد.
قاسمی در خصوص غرامت‌های صندوق بیمه کشاورزی خواستار تسریع در روند پرداخت‌ها شد و در مورد قطعی برق و تعرفه‌ها نیز قول پیگیری از طریق وزارت نیرو داد.