خلیل حقیقی: 41 درصد تولیدات کشاورزی مازندران مربوط به بخش زراعت است

پایگاه خبری DA1news: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 41 درصد کل تولیدات بخش کشاورزی استان مربوط به بخش زراعت است.
به گزارش پایگاه خبری DA1news به نقل از مازندپاج، خلیل حقیقی مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه زراعت یکی از بخش‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان است، گفت: دانه های روغنی زراعتی است که در مازندران سابقه طولانی دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۱ هزار تن خرید دانه روغنی کلزا داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 هزار تن افزایش خرید دانه روغی را در استان شاهد بودیم، ادامه داد: سال گذشته و امسال ۴۸۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت برنج، دانه روغنی، حبوبات، علوفه، سبزی و صیفی و… اختصاص دارد که از این میزان سطح زیرکشت سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن تولید داریم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: ۴۱ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی استان مربوط به بخش زراعت است.

حقیقی با بیان اینکه برنج مهمترین زراعت در استان است و بیشترین سطح زیرکشت و تولید را در استان به خود اختصاص می‌دهد، گفت: سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن شلتوک تولید می‌شود که یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن مربوط به کشت اول و ۳۰۰ هزار تن مربوط به کشت مجدد و پرورش رتون است.

وی خاطرنشان کرد: گندم یکی از زراعت‌های مهم در استان مازندران است که در تمامی شهرستان‌ها قابلیت کشت دارد و امسال سطح زیرکشت گندم استان ۵۵ هزار هکتار بود که 27 هزار هکتار مربوط به کشت دیم و 28 هزار هکتار مربوط به مناطق جلگه‌ای و دشت است.

ویدئو کامل این گزارش را در کانال آپارات DA1news.com ببنید:

با تشکر از آقای مهدی خلیلی رییس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *