سهم زنجان از صادرات صنایع دستی و کشاورزی ناچیز است

پایگاه خبری DA1news: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: در بین اقلام صادراتی استان میزان صادرات صنایع دستی و محصولات کشاورزی ناچیز است که باید طی ماه های آتی شاهد افزایش حجم صادراتی آن از استان باشیم.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، حسین محمدی در کارگروه توسعه صادرات استان افزود: با توجه به اینکه عمده اقلام وارداتی استان را ماشین آلات و مواد اولیه کارخانجات به خود اختصاص داده، این امر حاکی از رشد صنعتی در آینده نزدیک دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در ادامه با اشاره به میزان صادرات استان از مبدا زنجان گفت: صادرات استان در ۹ ماهه سال جاری ۴۵۷ میلیون دلار به میزان ۸۶۷ هزار تن اعلام شده است.

مجیدگلشنی افزود : در این مدت ۱۱ کشور جدید صادراتی به مقاصد صادراتی استان افزوده شده و ۲۱ کالای جدید صادراتی وارد سبد محصولات صادراتی استان شده است.

این مسوول از افزایش تعداد صادرکنندگان استان نیز خبر داد و گفت: تعداد شرکت های صادراتی استان از ۱۷۲ واحد در سال گذشته به ۲۰۳ واحد صادراتی در سال جاری رسیده است.

وی به صادرات بخشی از محصولات تولیدی استان از طریق گمرک سایر استان ها اشاره و خاطر نشان کرد :باید دلایل و مشکلاتی که موجب صادرات محصولات استان از سایر گمرکات می شود بررسی و مرتفع شود تا استان نیز از مزایای صادرات این محصولات بهره مند شود.