با نرخ توافقی، محصول گوجه فرنگی کاران بوشهر خریداری شد

به گزارش DA1news: مدیرتعاون روستایی استان بوشهر گفت: با پیگیری های این سازمان به منظور حمایت، تثبیت قیمت و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان یکهزار و ۲۰۰ تن محصول گوجه فرنگی صنعتی( برای تولید رب) این استان با نرخ توافقی خریداری شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، سید محسن معروف افزود: این اقدام توسط سازمان تعاون روستایی استان بوشهر با استفاده از ظرفیت های قانونی و تشکل های استانی و ملی بویژه اتحادیه مرکزی تعاون روستایی و کشاورزی ایران، اتحادیه تعاون روستایی استان و شرکت های تعاون روستایی زیر پوشش اجرا شده است.

وی یادآور شد: خرید محصول گوجه فرنگی برای تولید رب از سوی تشکل‌های روستایی، اتحادیه های مرکزی تعاون روستایی، باغداران و بخش خصوصی انجام می‌شود.

معروف اضافه کرد: برای خرید گوجه فرنگی ربی استان بوشهر هفت مرکز خرید از سوی اتحادیه تعاون روستایی در پنج منطقه شُنبه، آبدان، بردخون، کاکی، جم و ۲ تعاونی تولید در تنگ ارم و بوشکان فعال هستند.

به گفته مدیرتعاون روستایی استان بوشهر خرید توافقی گوجه فرنگی تا زمانی که محصول صنعتی وجود داشته باشد، انجام می‌شود و محدودیتی ندارد.

وی در باره خرید تضمینی محصول گوجه فرنگی ربی اضافه کرد: هیچ دستوری برای خرید تضمینی این محصول تاکنون ابلاغ نشده است.

در سال زراعی جاری ۱۱ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی در استان بوشهر زیر کشت گوجه فرنگی رفته و براساس پیش بینی ها قرار است ۶۰۴ هزار تن محصول برداشت شود.

از این میزان سطح زیر کشت یکهزار و ۵۰۰ هکتار با پیش بینی ۸۰ هزار تن مربوط به کشت پائیزه، ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار با پیش بینی ۵۱۴ هزار تن در کشت زمستانه و ۲۰۰ هکتار با پیش بینی تولید ۱۰ هزار تن کشت بهاره است.

از مجموع ۶۰۴ هزارتن محصول تولیدی، ۲۳۰ هزارتن به صورت تازه خوری، ۱۲۰ هزارتن برای مصارف صنایع تبدیلی فرآوری، تولید رب گوجه فرنگی و فرآورده های جانبی استفاده می‌شود.

براساس پیش بینی ها امسال بیش از ۲۵۰ هزار تن محصول تولیدی گوجه فرنگی به کشورهای همسایه و مقاصد داخلی و خارجی دیگر در راستای ارز آوری صادر شود.

برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر از اوایل آبان آغاز و تا فروردین سال آینده ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *