زاهد حاجی‌میرزایی: ۲۰ هزار تن گیلاس و آلبالو در باغات کردستان

پایگاه خبری DA1news: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: براساس برآوردهای انجام شده میزان تولید گیلاس و آلبالو از سطح باغات استان در سال جاری ۲۰ هزار تن است.

به گزارش اخبار کشاورزی DA1news، زاهد حاجی‌میرزایی اظهار کرد: سه هزار و ۴۴۷ هکتار از باغات استان به ارقام مختلف گیلاس و آلبالو اختصاص دارد که از این میزان یک هزار و ۶۹۴ هکتار گیلاس و یک هزار و ۷۵۳ هکتار آلبالو است.

وی اضافه کرد: بیشترین سطح باغات گیلاس مربوط به شهرستان های سنندج و سقز و بیشترین سطح باغات آلبالو هم در شهرستان کامیاران واقع شده است.

وی به ارقام کشت شده این ۲ محصول در استان اشاره کرد و افزود: بیشترین ارقام گیلاس استان شامل زرد کرج، صورتی لواسان، تکدانه مشهد و ارقام آلبالو هم شامل بوترمو، سیگانی و مجاری است.

 

بیشتر بخوانید:
گزارش تصویری/ گیلاس چینی در باغات منطقه الموت

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: بر اساس آخرین برآورد انجام شده امسال ۹ هزار و ۳۰۰ تن گیلاس و ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن آلبالو از باغات استان تولید می شود.

حاجی میرزایی در ارتباط با خسارت ناشی از سرمازدگی به باغات گیلاس و آلبالو بیان کرد: به دلیل سرمای دیر رس بهاره امسال حدود یک هزار و ۵۰۰ تن تولید این ۲ محصول در استان کاهش یافت که بیشترین میزان کاهش هم مربوط به گیلاس است.

کردستان در سنوات گذشته مقام سوم تولید آلبالو و چهارم تولید گیلاس را در سطح کشور به خود اختصاص داده بود و امسال هم با توجه به اینکه هنوز برداشت این ۲ محصول به اتمام نرسیده و آمار رسمی تولید این محصولات هم از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام نشده تعیین رتبه هم مشخص نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *