سطح زیر کشت محصولات پاییزه در کردستان افزایش یافت

پایگاه خبری DA1news: ستاد زراعت استان کردستان تشکیل جلسه داد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در جلسه ستاد زراعت استان افزود : با افزایش سطح زیر کشت محصولات پاییزه در استان، ۶۸۰هزار هکتار از اراضی زراعی استان کردستان زیر کشت محصولات پاییزه رفته است.
محمد صالح احمدی افزود: گندم،جو، کلزا، گلرنگ، کاملینا ، نخود پاییزه و انتظاری و محصولات علوفه ای از محصولاتی هستند که پاییز امسال در استان کشت شده اند .
وی اظهار داشت: برنامه ابلاغی وزارت در حوزه ی کشت محصولات پاییزه ۵۸۸هزار هکتار در استان بود که باتوجه به استقبال کشاورزان ضمن افزایش سطح این رقم افزایش پیدا کرد .
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان ابراز امیدواری کرد در فصل برداشت بالغ بر یک میلیون تن گندم برداشت نماییم و همچنان رتبه های بالای جدول تولید کشور را استان کردستان به خود اختصاص دهد.
وی هم چنین تصریح کرد: استان کردستان مقام اول کشوری ثبت سامانه در طرح کشاورزی قراردادی را درکشور در این راستا داراست.
احمدی افزود : ۹۴۲ دستگاه انواع ادوات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت و اولویت اعطای تسهیلات هم با دستگاههای سمپاش می باشد جهت تجهیز ناوگان سمپاشی که با توجه به نزدیک شدن فصل مبارزه با آفات کاشت، هر چه سریعتر در دست س کشاورزان قرار گیرد .
احمدی گفت : تاکنون بالغ بر پانزده میلیارد تومان نیز جهت خرید بالع بر۱۲۹ مورد ادوات پرداخت شده است .