مظفر روستایی: در سال جاری 13 رقم زراعی جدید معرفی می‌شود

پایگاه خبری DA1news: مظفر روستایی با اشاره به مهمترین برنامه‌های موسسه تحقیقات دیم کشور در سال جاری، بیان کرد: تعداد 101 رقم محصولات زراعی دیم از بدو تاسیس موسسه تا آخر سال 1401 معرفی شده است و امسال 13 رقم زراعی از بخش‌های تحقیقاتی غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی و گیاهان علوفه‌ای برای اقلیم‌های مختلف در دیم‌زارهای کشور معرفی می‌شود.

به گزارش اخبار کشاورزی DA1news، رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ادامه داد: تولید هسته‌های بذری ارقام محصولات زراعی دیم در سال زراعی گذشته پنج هزار و 400 تن بوده است. تولید پایه‌های بذری در سال زراعی جاری ( 1402-1401) در دانه‌های روغنی و علوفه نسبت به سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است .

روستایی بیان کرد: ایجاد طرح‌های آزمایشی نوآوری از دستاوردهای تحقیقاتی محصولات زراعی دیم مهمترین راهبرد موسسه در انتقال یافته‌های تحقیقاتی برای افزایش بهره‌وری و آشنایی کشاورزان و کارشناسان است.

ایجاد پایگاه‌های نوآوری محصولات زراعی دیم در 20 استان در سال جاری

رئیس موسسه موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور اضافه کرد: در سال جاری در 20 استان دیم‌خیز کشور پایگاه‌های نوآوری برای محصولات زراعی دیم ایجاد شد و در استان آذربایجان شرقی 14 مورد پایلوت‌های تحقیقاتی و نوآورانه با مشارکت فعال معاونت ترویج و تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی اجرا شده است.

روستایی تعداد دستاوردهای فناورانه وتجاری‌سازی موسسه با شرکت‌های خصوصی را تا سال 1401، 69 رقم اعلام کرد و ادامه داد: مقدمات قرارداد همکاری با شرکت دانش‌بنیان تولید بذر برای تولید هسته‌های بذر ارقام جو و ماشک دیم اجرایی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *