برداشت گیلاس در شهرستان طارم آغاز شد

پایگاه خبری Da1news: در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار باغات گیلاس وجود دارد که ۲۰۰هکتار آن باغات بارده می باشد کار برداشت گیلاس از اوخر اردیبهشت ماه امسال در این شهرستان شروع شده و پیش بینی می شود از مجموع باغات بارده منطقه حدود ۷۰۰ تن محصول نوبرانه گیلاس برداشت شود .

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم، حدود۷۵۰ بهره بردار مشغول کشت و کار محصول گیلاس در شهرستان می باشند. بیشترین سطح زیر کشت و تولید محصول گیلاس در روستاهای شیت، ولیدر و زاچکان ،جوجورگان ،سرخه میشه و کله سیران می باشد. این روستاها به دلیل دارا بودن شرایط اقلیمی خاص از جمله شب های خنک و روز های گرم با شدت آفتاب بالا باعث شده محصول تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار باشد و خریداران زیادی را از اقصی نقاط استان به این روستاها بکشاند. وپیش بینی می شود درآمد حاصل از برداشت محصول گیلاس در شهرستان طارم به ۴۲۰میلیارد ریال برسد .

ارقام گیلاس مورد کشت شهرستان شامل : تک دانه، مشهدی، شبستری و محلی می باشد در ضمن برداشت گیلاس با توجه به زمان رسیدن ارقام مختلف درشهرستان پیش بینی می شود تا اواخر تیر ماه ادامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *