دکتر رنجبر اقدم به استفاده اصولی و کارشناسی شده از سموم تاکید کرد

پایگاه خبری Da1news: رییس سازمان حفظ نباتات کشور سپس با اشاره نقش و اهمیت استفاده اصولی و کارشناسی شده از سموم افزود: مصرف سموم در بخش کشاورزی می بایست همراه با کار کارشناسی و توصیه شده از طرف کارشناسان امر باشد و مانع از مصرف بی رویه سموم در بخش کشاورزی شد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر رنجبر اقدم رییس سازمان حفظ نباتات کشور در جلسه ستاد گیاه پزشکی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: وجود ساختار نظام مهندسی کشاورزی می تواند بستر را جهت واگذاری فعالیت ها و واگذاری امور تصدی گری فراهم نماید و در این راستا نتایج حاصل واگذاری ها را نیز می بایست ارزیابی نمود.

 دکتر رنجبر اقدم در ادامه با توجه به نقش کارشناسان حفظ نباتات در کاهش عوامل خسارت زا افزود: لازم است ارتباط بین کارشناسان حفظ نباتات با کشاورزان حفظ شود و چنانچه وظایفی در این حوزه واگذار می شود می بایست همراه با احساس مسئولیت باشد.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور سپس با اشاره نقش و اهمیت استفاده اصولی و کارشناسی شده از سموم افزود: مصرف سموم در بخش کشاورزی می بایست همراه با کار کارشناسی و توصیه شده از طرف کارشناسان امر باشد تا مانع از مصرف بی رویه سموم در بخش کشاورزی شود.

دکتر رنجبر اقدم بر توانمند سازی شرکت ها و موسسات بخش خصوصی جهت تقویت کنترل بیولوژیک آفات و بیماری ها و استفاده از روش جهانی تاکید کرد و افزود: نظارت ها می تواند بخش خصوصی را تقویت نماید و واگذاری فعالیت ها بدون نظارت قطعا سودمند نخواهد بود.