آغاز صدور نسخه های الکترونیک گیاه پزشکی در استان فارس

 DA1news: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس با اشاره به اینکه مراحل آزمایشی طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی گیاه پزشکی ویژه کشاورزان در این استان سپری شده است، گفت: با آغاز این طرح تعداد ۶ نسخه توسط کلینیک های گیاهپزشکی صادر شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمد جواد احمدی با اشاره به الزام دریافت QR-Code برای صادرات محصولات کشاورزی تصریح کرد: بر همین اساس با اجرای نسخه نویسی الکترونیک و حذف نسخه های کاغذی، میزان و نوع سموم مصرفی در محصولات کشاورزی مشخص و قابل رصد می شود.

به گفته وی؛ نسخه های الکترونیک توسط برخی از کلینیک های گیاه پزشکی در شهرستان های اقلید، زرقان و شیراز صادر شده که به تدریج این مهم در سراسر استان فارس اجرایی می شود تا موضوع تولید محصول سالم و امنیت غذایی بیش از گذشته تقویت شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیک در سطح استان فارس با جدیت پیگیری می شود، اظهار کرد: در اجرای این طرح، نسخه‌های الکترونیکی توسط کارشناسان کلینیک گیاه پزشکی تجویز و بهره برداران با دریافت کد از طریق تلفن همراه به داروخانه‌های گیاه پزشکی و مراکز عرضه سموم معتبر مراجعه و آنچه برای محصولات کشاورزی خود نیاز دارد تهیه می نمایند.

وی با بیان اینکه مسئولین فنی داروخانه های گیاه پزشکی نمی توانند نسخه نویسی را انجام دهند، اضافه کرد: داروخانه های گیاه پزشکی دارای مسئول فنی و پروانه تاسیس معتبر از سازمان نظام مهندسی کشاورزی تنها می توانند پس از ارجاع نسخه نسبت به توزیع و در اختیار گذاشتن سموم اقدام کنند.

او با تاکید بر اینکه کلینیک های گیاهپزشکی حق فروش و عرضه دارو و سموم را نداشته و در صورت مشاهده تخلف با آنان برخورد قانونی خواهد شد، افزود: از آغاز اجرای این طرح فقط نسخه های الکترونیکی بر بستر سامانه سانکا در مراجع حقوقی و قضایی قابل استناد و پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *