صالح محمدی خبر داد: انجام نخستین نشا برنج در گیلان

پایگاه خبری Da1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از انجام نخستین نشا برنج در این استان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و محدودیت منابع آبی، کشاورزان بر اساس تقویم زراعی حرکت کنند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، صالح محمدی  با اشاره به شروع فصل کشت و کار، اظهار کرد: با هماهنگی و مشارکت کشاورزان و رعایت تقویم زراعی از تنش آبی موجود سربلند خواهیم شد.

وی بر لزوم استفاده از بذرهای اصلاح شده، به تشریح مزایای این بذرها پرداخت و افزود: بهتر است شالیکاران با توجه به محدودیت منابع آبی، از بذر اصلاح شده استفاده کنند، زیرا این ارقام در برابر کم آبی مقاومت بیشتری دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از انجام نخستین نشا برنج در این استان خبر داد و اضافه کرد: نخستین نشا برنج در زمینی به مساحت حدود ۱۳ هکتار در شهرستان‌های رودسر و آستارا انجام شد.

محمدی با بیان اینکه استفاده از بذرهای اصلاح شده مورد توجه کشاورزان قرار گیرد، گفت: مرحله نخست نشا برنج با استفاده از ارقام اصلاح توسط کشاورزان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه اهمیت مکانیزاسیون و استفاده از تکنولوژی روز در کشاورزی بر کسی پوشیده نیست، افزود: کشت مکانیزه برنج مزایای زیادی از جمله کاهش هزینه تولید در واحد سطح، افزایش بهره‌وری نیروی کار، کاهش سختی کار، کاهش ضایعات از طریق انجام به موقع عملیات زراعی و افزایش عملکرد در واحد سطح را به همراه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از انجام شخم اولیه ۶۵ درصد شالیزارهای استان خبر داد و اضافه کرد: عملیات خزانه گیری ها در استان گیلان به صورت موردی انجام شده است.

محمدی با تاکید بر اینکه کشاورزان بر اساس تقویم زراعی حرکت کنند، گفت: کشاورزان با توجه به وضعیت آب و هوای استان و تغییرات دمایی در برخی از روزها، عملیات خزانه گیری و نشا کاری را بر اساس تقویم زراعی تهیه شده توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام داده تا میزان خطرپذیری تولید به حداقل برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *