احسان عباسپور اعلام کرد: ضرورت كنترل و توصیه های فنی مبارزه مگس ميوه مديترانه ای

پایگاه خبری Da1news: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به شرايط مساعد ميزبانی باغات هلو و شليل برای شیوع آفت مگس ميوه مديترانه ای ، به ضرورت كنترل به موقع این آفت تاکید کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از مازندپاج، احسان عباسپور با اشاره به شرایط مساعد میزبانی باغات هلو و شليل (ارقام ميان‌رس و ديررس)، گلابي، سيب و انجير براي شیوع آفت مگس ميوه مديترانه ای در شهرستان‌هاي بهشهر، نكا، مياندورود و ساری، به ضرورت كنترل به موقع با این آفت تاکید کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: باتوجه به سپري شدن زمان برداشت ارقام زودرس هسته دار شامل هلو و شليل، ضروريست باغداران نسبت به برداشت تك ميوه‌هاي باقيمانده رسيده روي درخت و جمع آوري و دفن بهداشتي هرگونه ميوه ريخته شده پاي درختان در عمق 50 سانتي‌متري خاك تسريع کنند.

عباسپور با اشاره به انجام مبارزه تلفيقي به روش‌هاي شكار انبوه (نصب تله هاي جلب كننده با مايع سراتراپ، قرص سراتينكس، با فرمون‌هاي جلب‌كننده مگس ميوه مديترانه به‌همراه كارت زرد چسب‌دار و با پروتئين هيدروليزات) به‌تعداد 60 تا 70 تله در هكتار برابر دستورالعمل‌هاي مربوطه، به باغداران توصیه کرد در صورت وجود آلودگي بالا، طعمه‌پاشي با تركيب پروتئين هيدروليزات همراه با آفت‌كش مالاتيون براساس دستورالعمل ارسال شده در اين مرحله را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده شكار بالاي تله‌ها، سمپاشي با يكي از حشره‌كش‌هاي ديپتركس (تريكلروفن) و يا مالاتيون به نسبت‌هاي توصيه شده حداقل 20 روز قبل از رسيدن ميوه ضروری است، به عدم انتقال ميوه‌هاي آلوده، مشكوك و زخمي از طريق بازبيني و حذف ميوه‌هاي آلوده قبل از انتقال تاكيد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *