خیام نکویی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت و آراء نخبگان تاکید کرد

پایگاه خبری DA1news: سید مجتبی خیام نکویی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت و آراء نخبگان در تصمیم‌سازی‌ها ی بخش کشاورزی گفت: برگزاری جلسات نخبگانی در سازمان تات، موسسات و مراکز تحقیقاتی قطعا می تواند در حل مشکلات و چالش ها ی این بخش اثرگذار باشد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تات؛ رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه به دنبال افزایش بهره وری با دانش بنیان شدن بخش کشاورزی هستیم، گفت: ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی و افزایش بهره وری در راستای تامین امنیت غذایی جامعه از اهداف سازمان تات است و این امر با به کارگیری شیوه‌های دانش بنیان و افزایش ضریب نفوذ علم در عرصه های کشاورزی امکان پذیر خواهد بود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر استفاده از ظرفیت نخبگانی جوان در مسائل راهبردی کشورو رویکرد جدید دولت مردمی در خصوص جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی گفت: جذب نخبگان به عنوان یکی از راه‌های کلیدی تزریق تفکر و روح جدید به دستگاه‌های دولتی و بخش کشاورزی خواهد بود.
معاون وزیر و رئیس سازمان تات با اشاره به ظرفیت های متنوع کشور در حوزه های منابع طبیعی و کشاورزی و حفظ ذخایر ژنتیکی اظهار داشت: با دانش بنیان کردن بخش کشاورزی، قابلیت خودکفایی در تولید محصولات راهبردی در کشور ایجاد خواهد شد.
وی مهمترین ثروت کشور، علاوه بر منابع طبیعی، وجود نیروهای انسانی نخبه دانست و گفت: بخش کشاورزی به دلیل پیچیده بودن، نیاز به تکنولوژی دارد و استفاده از ظرفیت نخبگان در این زمینه مثمر ثمر خواهد بود.
خیام نکویی بر استفاده از ظرفیت علمی نخبگانی در مسیر توسعه یافتگی بخش كشاورزی تاکید کرد و خاطر نشان شد: نقش‌آفرینی نخبگان در حوزه کشاورزی فرصت‌های بسیاری را برای حفظ امنیت غذایی پایدار در کشور ایجاد کرده است .
وی بر تشکیل مستمر جلسات با حضور حداکثری نخبگان در راستای تعیین اولویتها و مزیت های نسبی بخش های کشاورزی تاکید کرد.