خسرو عمرانی خبر داد: هدف گذاری تولید ۵۶ هزار تن کود فسفاته در استان بوشهر 

پایگاه خبری DA1news: مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال جاری برنامه تولید ۵۶ هزار تن کود فسفاته در این استان در دستور کار است.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، خسرو عمرانی اظهار کرد: کودهای شیمیایی، زیستی و آلی از مهم‌ترین نهاده‌های کشاورزی برای توسعه پایدار بخش کشاورزی و تامین اهمیت غذایی کشور است.

وی با اشاره به نقش کودها در تولیدات محصولات کشاورزی و بویژه گندم افزود: استان بوشهر در تولید کود فسفاته دارای جایگاه مهمی در کشور بوده و در سال گذشته توانسته ۳۷ هزار تن تولید در سطح کشور توزیع کند.

مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: پارسال تولید کود فسفاته در این استان ۱۱۴درصد و کود پتاسه ۸۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: پارسال برنامه تامین و توزیع کودهای شیمیایی یارانه‌ای در سطح استان بوشهر ۲۷ هزار و ۳۰۰ تن بوده که در مقایسه به سال ۱۴۰۰ دارای رشد ۵۴ درصدی است.

عمرانی گفت: برنامه تامین، تدارک و توزیع کودهای شیمیایی یارانه‌ای در سطح کشور نیز در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱.۳ میلیون تن بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ دارای رشد ۳۰ درصدی است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ نیز برنامه تامین و توزیع ۲.۳ میلیون تن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای در حال انجام است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر استان بوشهر تصریح کرد: این استان به عنوان قطب اصلی تولید و توزیع کود ازته در کشور بوده که دارای سهم حدود ۴۰ درصدی با میزان ۹۱۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور مسئول طرح خودکفایی تولید کودهای شیمیایی است در تولید کود ازته به خودکفایی رسید.