نوذر منفرد خبر داد: کشت گیاهان شورپسند در بوشهر

پایگاه خبری DA1news: نوذر منفرد اظهار داشت: اجرای الگوی کشت در استان بوشهر یک ضرورت است که از سال گذشته طرح الگوی کشت را در سطح استان آغاز کردیم که دستاوردهای خوبی در پی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از توسعه و تقویت تولید جلبک، زالو و صدف خوراکی در این استان خبر داد و گفت: کشت گیاهان شورپسند در استان بوشهر توسعه می‌یابد.
وی با اشاره به افزایش تولید گندم در استان بوشهر خاطرنشان کرد: کشت گندم در اراضی منطقه شبانکاره یکی از اقدامات مهم برای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در استان بوشهر بوده است.

خودکفایی در تولید گندم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تولید ۱۵۰ هزار تن گندم در استان بوشهر طی سال جاری بیان کرد: ماهانه ۱۱ هزار تن گندم در استان مصرف می‌شود که در تأمین گندم مورد نیاز استان خودکفا شده‌ایم.

وی از تولید و تأمین ۱۴ هزار تن بذر گندم مورد نیاز استان در داخل استان خبر داد و افزود: امسال الگوی کشت در سطح ۱۰ هزار هکتار برنامه‌ریزی شده که در شهرستان‌های دیر، دشتی و دشتستان اجرا می‌شود.

منفرد با اشاره به برنامه‌ریزی برای کشت قراردادی در استان تصریح کرد: برنامه ما این است که کل کشت به صورت قراردادی انجام شود تا کشاورزان دغدغه‌ای برای فروش محصول خود نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر از قطب‌های تولید گوجه‌فرنگی کشور محسوب می‌شود تاکید کرد: امیدواریم با همراهی و همکاری مسئولان شرایط به گونه‌ای پیش برود که کشاورزان مشکل فروش محصول نداشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: امسال برای نخستین بار طرح جهش تولید دیم را با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام در سطح ۲۰ هکتار در استان بوشهر اجرا می‌کنیم که امیدواریم شاهد افزایش تولید باشیم.

وی از کشت گیاهان شورپسند در استان بوشهر به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مهم یاد کرد و ادامه داد: تلاش می‌شود که از ظرفیت زمین‌های استان بوشهر در این زمینه به خوبی استفاده شود.

اجرای طرح نوسازی نخیلات

منفرد طرح نوسازی نخیلات را یکی دیگر از برنامه‌های مهم در این استان یاد کرد و گفت: حذف نخیلات درجه ۲ و ۳ و ایجاد شبکه آبیاری قطره‌ای از برنامه‌های مهمی است که در دستور کار است.

وی استان بوشهر را در تولید مرغ خودکفا دانست و افزود: میزان تولید مرغ در استان بوشهر بیش از نیاز استان است و به دنبال تکمیل تولید زنجیره تولید مرغ در استان هستیم.

کاشت ۱۴ میلیون درخت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، سهم استان بوشهر ۱۴ میلیون است که با تلاش همکارانمان در سازمان منابع طبیعی استان طی چهار سال در سطح استان کاشته می‌شود.

وی ادامه داد: از همه ظرفیت‌ها برای حمایت از کشاورزان و ارائه بهترین خدمات به آنها استفاده می‌شود و امیدواریم شاهد افزایش تولید و کمک به تأمین نیازهای استان و کشور باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *