توسعه خشکه کاری برنج نیازمند مقایسه آب مصرفی و چگونگی کنترل علف‌های هرز

پایگاه خبری DA1news: به دنبال سلسله بازدیدهای سهراب سهرابی مجری طرح برنج کشور از طرح روش کشت مستقیم برنج (خشکه کاری) با آبیاری قطره ای در مقایسه با کشت سنتی به همراه ناظری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از این طرح در ایستگاه تحقیقاتی عراقی محله گرگان بازدید کردند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در جریان بازدید علیرضا کیانی استاد پژوهش بخش تحقیقات فنی و مهندسی و مجری طرح، در خصوص چگونگی اجرای طرح، اقدامات انجام شده و اندازه گیری های آب مصرفی و کنترل برنامه آبیاری در دو شیوه خشکه کاری با بذر و شیوه سنتی توضیحات لازم را ارایه دادند. در این برنامه همچنین در خصوص مسایل تغذیه و نیازهای تحقیقاتی آن و چگونگی جلوگیری از کاهش عملکرد در روش خشکه کاری برنج با تغذیه، مریم سبطی مواردی را مطرح کرد.
در پایان مجری طرح برنج کشور ضمن تقدیر از برنامه های انجام شده و دستاوردهای ارزشمند طی سالهای گذشته، در سخنانی گفت: برای برنامه ریزی و تصمیم گیری توسعه کشت مستقیم برنج نیاز به اطلاعات مقایسه آب مصرفی، تغذیه و چگونگی کنترل علف‌های هرز می باشد و با توجه به ادامه این طرح در سال آینده، دستیابی به دانش فنی کامل این حوزه، و پاسخ به پرسس ها و چالش ها ضروری است.
گفتنی است در این برنامه پیغام زاده رئیس ایستگاه و الازمنی محقق طرح نیز حضور داشتند.