خسرو شهبازی عنوان کرد: خرد شدن اراضی یعنی حذف سرمایه گذاری در کشاورزی

پایگاه خبری Da1news: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: معتقد هستیم تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی باید در سیاست‌گذاری و تصمیمات بخش کشاورزی نقش داشته باشند و در صورت اعلام آمادگی آنها برای عهده دار شدن تنظیم و مدیریت بازار، آماده همکاری دراین زمینه هستیم.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، خسرو شهبازی در جلسه هم اندیشی و بررسی مسائل مرتبط با تشکل‌های بخش کشاورزی استان ، افزود: با توجه به اینکه در فصل خرید گندم قرار داریم، از تشکل‌ها درخواست می‌شود در خصوص تسهیل در زمینه خرید تضمینی گندم در مراکز خرید دولتی و کمک به جلوگیری از قاچاق محصول به خارج از استان، نقش آفرینی کنند.
شهبازی تاکید کرد: کوچک شدن اراضی کشاورزی، کم بودن وسعت و خرده مالکی بیشتر زمین‌ها از یک سو و کوچک شدن آن‌ها به علت قانون ارث ، تهدیدی جدید برای بهره وری زمین‌های کشاورزی در آینده نزدیک است که امکان سرمایه گذاری و اجرای مسائل فنی کشاورزی را با چالش بزرگ مواجه می کند.
میر جمال ساداتی با بیان اینکه در یک سال گذشته این نهاد در زمینه‌های مختلف تامین و توزیع انواع کود و سم و نهاده‌های دامی فعال بوده، افزود: در این مدت، ۷۷۳۸ تن تولید، فرآوری و توزیع انواع بذر اصلاح شده توسط این تعاونی انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه ۴۱ هزار تن انواع کود شیمیایی آلی و زیستی با مدیریت این نهاد در استان تهیه و توزیع شد، ادامه داد: علاوه بر آن، بیش از ۱۴۹ هزار تن بذر، ۴۹ هزار تن انواع سموم شیمیایی تامین و توزیع و سه هزار و ۵۰۰ تن شیر خریداری شده است.
ساداتی اضافه کرد: همچنین تعاونی روستایی آذربایجان‌غربی ۵۵۹ دستگاه انواع ماشین آلات در اختیار دارد که ۴۵۱ مورد آن فعال است.
به گفته مدیر تعاون روستایی آذربایجان‌ غربی، واحدهای تولیدی شبکه این نهاد فعال هستند که شامل واحد گونی بافی در بوکان، تولید ظروف کریستال در خوی، تولید ورق موم در خوی و ۲ واحد جعبه سازی در ارومیه است.
ساداتی گفت: خرید توافقی سیب صنعتی از باغداران به میزان ۱۷ هزار تن، خرید مباشرتی ۸۶ هزار تن گندم از گندم کاران، خرید مباشرتی کلزا از کلزا کاران به میزان ۳۵۰۰ تن، تامین و توزیع ۳۰۰ تن میوه شب عید، فروش اقلام یارانه‌ای شامل گوشت منجمد مرغی و گاوی، تخم مرغ، برنج هندی و تایلندی و شکر و روغن نباتی به میزان ۶۵۰۰ تن فروش انواع محصولات کشاورزی و دامی به صورت توافقی و توزیع مواد سوختی از قبیل نفت سفید، گازوییل و بنزین در روستاها به میزان ۴۰۰ هزار لیتر، حمل و توزیع آرد خبازی و خام روستایی در سطح روستاها از سایر فعالیت‌های این بخش بوده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *