بازدید رئیس مركز تحقیقات و آموزش كشاورزی و منابع طبیعی گلستان از طرح های تحقیقاتی چغندرقند

پایگاه خبری DA1news: دکتر علیرضا صابری رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با حضور در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی‌محله گرگان از آزمایش چغندرقند بازدید کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند، دکتر صابری ضمن بازدید میدانی، توصیه‌های فنی لازم در خصوص اجرای با کیفیت طرح چغندرقند پاییزه را یاد اور شد. مسئول تحقیقات چغندرقند استان در ادامه افزود: به لحاظ شرایط اقلیمی همه ساله با همکاری موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند، پروژه‌های متعدد چغندر در استان گلستان اجرا می‌گردد و برای سال زراعی جاری نیز تعداد 11 پروژه به زراعی و به نژادی چغندرقند و علوفه‌ای در ایستگاه‌های تحقیقات کشاورزی گنبد کاووس و عراقی محله گرگان اجرا شد.

رئیس مرکز به بازدید چند روز پیش خود از مزارع چغندرقند استان اشاره و افزود: با توجه به وقوع تنش سرما و خشکی در زمستان سال گذشته، تاریخ کاشت های کرپه چغندرقند استان مورد آسیب قرار گرفته است که لازم است کشاورزان نسبت به محلول پاشی و تقویت مزارع خود اقدام نمایند.

خاطر نشان می سازد دکتر فاطمه شیخ مسئول بخش زراعی و باغی مرکز و دکتر نوراله تازیکه مدیر واحد آموزش شهید روحانی فرد شهرستان کردکوی در بازدید از ایستگاه گرگان، دکتر صابری را همراهی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *