تایباد قطب تولید نشاء صیفی جات در استان خراسان رضوی

پایگاه خبری Da1news: مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: تایباد قطب تولید نشاء صیفی جات در استان خراسان رضوی است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی تایباد طی بازدید فرماندار تایباد از واحدهای گلخانه ای شهرستان از تولید سالیانه ۳۲ میلیون نشاء انواع صیفی جات در شهرستان تایباد خبر داد که علاوه بر تامین نیاز شهرستان به سایر شهرستان ها و استانهای کشور نیز صادر می شود.
جواد اعتضادی استفاده از نشاء را یک راهکار موثر در افزایش بهره وری آب و تولید دانست و بر ضرورت توجه و توسعه این بخش تاکید نمود.
وی توجه به استفاده از ظرفیت اشتغال زایی کشت های گلخانه ای و تولید نشاء را یک فرصت مغتنم برای حفظ تولید و اشتغال در شهرستان با توجه به محدودیت منابع آب دانست و حمایت از این بخش را بسیار مهم و ضروری برشمرد.
شهرستان تایباد دارای ۷۰ واحد گلخانه به مساحت ۸۰ هزار متر مربع می باشد که ۱۴ واحد در تولید نشاء جالیز فعال می باشند. لازم به توضیح است که استفاده از نشاء باعث زودرسی، کاهش هزینه بذر، کاهش مصرف آب و یکنواختی و افزایش تولید محصول در مزارع می گردد.

بازدید فرماندار تایباد از مجموعه کشاورزی مدبر کشت توس شهرستان تایباد

فرماندار تایباد در معیت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان از پروژه ظرفیت ۲ هزار راسی گاو شیری، مزارع غلات و زعفران شرکت مدبر کشت وابسته به ستاد اجرایی فرامین حضرت امام (ره) واقع در اراضی پلبند از توابع بخش میان ولایت تایباد بازدید کرد.

فرماندار تایباد با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی در راستای جهش تولید در بخش کشاورزی، توجه به حوزه مسئولیت های اجتماعی در جهت آموزش و ارتقاء بهره وری را توسط این شرکت بسیار ضروری و پر اهمیت دانست. و بر توسعه فعالیت ها خصوصا توسعه کشت گلخانه تاکید نمودند.
در این بازدید علاوه بر بررسی ظرفیت های تولیدی بخش کشاورزی در این مجموعه، مسائل و مشکلات بهره برداران فعال در این شرکت پیگیری گردید.
شرکت مدبر کشت دارای هشت منبع آبی، 1300 هکتار اراضی کشاورزی، واحد 2000 راسی گاو شیری، انبار بورس زعفران و مزارع تکثیری پیاز زعفران و بذر غلات می باشد. این مجموعه منجر به اشتغالزایی مستقیم ۵۰ نفر از نیروهای بومی شهرستان شده است.