کلیک؛ رایزنی ها و پیگیری های ملی مومنی استارت خورد

پایگاه خبری DA1news: رایزنی‌ها و پیگیری های ملی بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در راستای توسعه برنامه های جهاد کشاورزی استان مازندران کلیک خورد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، بعد از گذشت 6 ماه از روی کار آمدن مومنی به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران و فعالیت های این سازمان اولین دوره از رایزنی های ملی این مقام مسئول کشاورزی کلیک خورد.

بر اساس این گزارش، مومنی در زمان انتصاب خود به سمت سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از سیاست های جدید برای ادامه راه توسعه کشاورزی استان از تولید تا بازار  و جراحی تحول آفرین بخش کشاورزی به سمت کشاورزی دانش بنیان و اقتصادی را سرلوحه سیاست ها و برنامه های خود ذکر کرده بود.

دوشنبه پر کار برای مومنی

با آغاز سال 1403 و در ادامه پیگیریها و رایزنی ها، بابک مومنی طی دیدارها و گفت و گوهایی با معاونین و مدیران ستادی وزارت جهاد کشاورزی، برنامه ها، مشکلات و چالش های پیش روی کشاورزی مازندران را طی گزارش هایی مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با محمد مهدی برومندی معاون امور باغبانی ، علیرضا مهاجر معاون امور زراعی، حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، حسن نژاد معاون امور تولیدات دامی و زحمتکش مدیرکل دفتر طیور و شاهرخ رمضان نژاد مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت جهاد کشاورزی دیدار و گفت و گو کرد.

طرح دغدغه مرغداران مازندرانی

مؤمنی در دیدار با شاهرخ رمضان نژاد مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت جهاد کشاورزی مباحث مرتبط با تامین امنیت غذایی را در مازندران و کشور مطرح کرد.

وی همچنین درباره تنظیم بازار مرغ و عرضه مرغ مازندران به پایتخت به ارائه توضیح پرداخت و گفت: مازندران تامین کننده اصلی مرغ پایتخت است و روزانه حداقل ۱۵۰ تن گوشت مرغ به میدان بهمن و ۱۵۰ هزارقطعه مرغ زنده به کشتارگاه های تهران ارسال می کند.

طرح دغدغه مرغداران مازندرانی برای جوجه ریزی و پایداری قیمت مرغ در داخل استان و تهران از دیگر موضوعات مطروحه در این دیدار بود.

رمضان نژاد با تقدیر از تلاش‌های جهاد کشاورزی مازندران در تامین غذای کشور، اظهار داشت: در جلسات مشترک با شرکت پشتیبانی امور دام و معاونت تولیدات دامی و اعضای قرارگاه امنیت غذایی، موارد مطروحه مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

مشکلات نظام عرضه مرکبات در استان بررسی شد

بابک مؤمنی در این دیدار با محمد مهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی مشکلات نظام عرضه مرکبات در استان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

مباحث مربوط به تسهیلات سرمایه در گردش سورتینگ داران از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود که قرار شد پیگیری‌ها در سطوح ملی و وزارتخانه‌ای انجام شود و در فصل پیش رو با توجه به اجرای برنامه‌های جهش تولید در استان، در ابتدای فصل برداشت مرکبات موضوعات پیگیری و حل شوند.

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در مازندران نیز در این نشست مطرح شد و معاون وزیر در امور باغبانی بر حمایت کامل از این رویداد مهم در استان قول مساعد همکاری داد.

در ادامه، مشکلات تولیدات گیاهان دارویی به ویژه عرضه گل محمدی و فرآورده های جانبی آن در بازار و طرح دغدغه های تولیدگنندکان با حضور زینلی مجری طرح گیاهان دارویی کشور بررسی و تبادل نظر شد.

در پایان، برومندی با تقدیر از زحمات مدیران و تولیدکنندگان محصولات باغی استان، اظهار کرد مباحث مطرح شده در این نشست، در سطوح ملی مطرح و پیگیری خواهند شد.

معرفی مباشرین توانمند برای تهیه بذر

مؤمنی در این دیدار با با علیرضا مهاجر معاون امور زراعت ، مهمترین دغدغه استان را تأمین کودهای پایه زراعت برنج، تأمین کود سرک گندم و تأمین بذر مناسب و گواهی شده سال آینده برای گندمکاران مازندرانی برشمرد.

وی همچنین معرفی مباشرین توانمند برای تهیه بذر را یک امر ضروری اعلام کرد و گفت: تامین کود مورد نیاز کشاورزان استان برای تحقق جهش تولید یک امر اجتناب ناپذیر است.

مهاجر در این دیدار گفت: قطعا کود مورد نیاز کشاورزان استان مازندران تامین خواهد شد و در جهش تولید گندم مشکلی نخواهیم داشت.

وی در ادامه خواستار نظارت و مراقبت بیشتر از مزارع و حمایت از برنجکاران استان در آغاز فصل زراعت این محصول شد.

رایزنی و پیگیری برای تامین کود 

بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار علاوه بر پیگیری تامین کود شیمیایی توسط بابک مؤمنی، گفتگوی تلفنی با استاندار مازندران انجام شد و موضوعات مربوط به تامین کود مورد نیاز استان مورد بررسی قرار گرفت و رایزنی های لازم برای تأمین کود از مبادی ذیربط انجام شد.

رسولی در این دیدار گفت: قطعاً مازندران مورد دغدغه اساسی شرکت خدمات حمایتی در تامین کود است و کود مورد نیاز شالیزارهای استان را در فصل کاشت تامین خواهیم کرد
تا برنامه های جهش تولید با قوت دنبال شود.

وی همچنین اظهار داشت: در صدد هستیم نیاز کودی باغات استان را هم تامین کنیم.

توسعه فعالیت ها در راستای تداوم تولید مرغ و گوشت قرمز

در ادامه دیدارهای سرپرست جهاد کشاورزی استان مازندران، مومنی  محمدابراهیم حسن نژاد معاون امور تولیدات دامی و همچنین روح الله زحمتکش مدیرکل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی دیدار و گفتگو کرد.

مؤمنی با برشمردن سیاست های سازمان جهاد کشاورزی مازندران در راستای تداوم تولید مرغ و گوشت قرمز، درباره توسعه فعالیت‌های مرکز پشتیبانی و اصلاح نژاد مرغ بومی و رفع مشکلات صنعت طیور استان توضیحاتی ارائه داد.

وی همچنین از دغدغه‌های مرغداران استان برای تداوم تولید و پایداری قیمت گوشت مرغ گفت و اظهار داشت: برای پایداری تولید و بازار نیاز است منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تضمین شود.

حسن نژاد با تقدیر از نقش مازندران در تامین مرغ پایتخت و تضمین امنیت بازار مرغ، بر رفع مشکل مرغداران و ثبات قیمت‌ها تاکید کرد.

 

با تشکر از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران