اکیپ‌های نظارتی فرایند رفع تداخلات اراضی را پیگیری می‌کنند

پایگاه خبری Da1news: رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: سه اکیپ نظارتی تعیین شده است تا روند رفع تداخلات اراضی را در استان‌ها پیگیری کنند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی صبح امروز در سومین نشست کارگروه مرکزی رفع تداخلات در سال جاری ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: در جلسات قبلی تصمیم گرفته شد تا سه اکیپ نظارتی تعیین شود تا در استان‌ها حاضر شوند و مشکلات حوزه رفع تداخلات را پیگیری کنند، این تیم‌ها باید به صورت فعالانه در استان‌ها حاضر شوند و مشکلات را پیگیری کنند.
وی افزود: تمام مصوبات قبلی کارگروه مرکزی رفع تداخلات باید تجمیع شود ودر قالب یک شیوه‌نامه یا مصوبه به استان‌ها ابلاغ وپیگیری لازم برای اجرایی شدن آن صورت گیرد.
رئیس سازمان امور اراضی کشورگفت: در قانون ذکر شده است که رفع تداخلات ناشی از اجرای مقررات موازی باید در هر پلاک و در هر جایی از کشور اجرا شود و این امر را تکلیف کرده است .
وی افزود: تفاهمنامه‌ای با وزارت مسکن و شهرسازی منعقد شده است که به منظور تسریع و تسهیل اجرای فرایند رفع تداخلات، ظرف مدت دو سال درر رفع تداخل تمام موراد داخل حریم به سازمان کمک کند.
وی ادامه داد: برابر ضوابط شورای عالی شهرسازی، ادارات کل راه و شهرسازی مجاز هستند که سه تا پنج برابر محدوده را به عنوان حریم اعلام کنند.
رضا افلاطونی خاطر نشان کرد:سازمان جهاد کشاورزی استان باید ورود به رفع تداخلات را به صورت کتبی به ادارات کل راه و شهرسازی اعلام کند و یک مهلت زمانی ۱۰ روزه در نظر بگیرد تا هرگونه مدارک و مستندات، واگذاری، رأی قطعی و قضایی از سوی آن اداره کل به سازمان جهاد کشاورزی ارسال شود.
وی افزود: نماینده‌ای از ادارات کل راه و شهرسازی به تمام جلسات شهرستانی و استانی کارگروه رفع تداخلات دعوت شود و پس از این که رأی صادر شد به راه و شهرسازی اعلام شود و کمیسیون‌ها باید موارد واگذاری، آرای قطعی و قضایی راه و شهرسازی را در صدور رأی لحاظ کنند.
شایان ذکر است:سومین نشست کارگروه مرکزی رفع تداخلات در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور، مدیرکل امور حقوقی وزارت جهاد کشاورزی، معاون حفاظت از اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاون توسعه و ساماندهی اراضی، مدیرکل امور حقوقی و مدیرکل دفتر ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی در سازمان امور اراضی کشور برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *