رکورد رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی در سال گذشته شکسته شد

پایگاه خبری Da1news: رئیس سازمان اموراراضی کشور گفت: رکورد میزان رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی در سال گذشته شکسته شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان سازمان که پیش از ظهر امروز در نمازخانه سازمان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در سال ۱۴۰۱، رفع تداخلات دو میلیون و ۷۲۸ هزار هکتار با رشدی معادل ۴۵ درصد و سندار شدن دو میلیون و ۶۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور با رشدی معادل ۶۵درصد نسبت به سال ۱۴۰۰محقق شد که در نوع خود رکورد محسوب می شود.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید افزود: با توجه به اینکه زمین و اراضی کشاورزی بستر تولید است، فعالیت‌های سازمان در این زمینه می‌تواند در کاهش تورم و افزایش تولید تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با تاکید بر رویکرد نوآورانه و تحول‌گرایانه همکاران در سال جدید گفت: دیگر نمی‌توان با روشهای سنتی نیازها و انتظارات امروز جامعه از سازمان را محقق کرد.

وی افزود: لازم است تمامی فعالیت‌های سازمان امور اراضی کشور با استفاده از تکنولوژی روز و دانش بنیان در بستر نرم‌افزارها و در قالب سامانه‌ای انجام شود که ارباب رجوع نیاز به مراجعه حضوری به سازمان و درگیر شدن با مشکلات اداری را نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی نیز با سیستم‌های ماهواره‌ای در اکثر استان‌های کشور فعال شده است که این اقدام، هم تعداد شناسایی‌ها را افزایش داده و هم با رویکرد پیشگیرانه زمینه حفظ وصیانت از اراضی کشاورزی را فراهم می‌آورد.

رضا افلاطونی همچنین از تلاش‌های همکاران یگان حفاظت از اراضی کشاورزی سراسر کشور در تعطیلات نوروز تقدیر کرد.

وی برون‌سپاری و واگذاری امور به بخش‌های غیردولتی را از دیگر سیاست‌های سازمان عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت دانشجویان و فارغ التحصیلان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور برای تحول در حوزه زمین استفاده شود که در این خصوص تفاهنامه‌هایی هم به امضا رسیده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور کمک به اجرای طرح آمایش سرزمین با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط و تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی را از دیگر الویت‌های کاری سازمان بیان کرد و گفت: تسریع در اجرای کامل این طرح‌ها به رونق تولید و توسعه کشاوری در کشور کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: نگاه به زمین به‌عنوان کالای سرمایه‌ای باید تغییر کند و زمین برای تولید غذا در اختیار کشاورز و زارع قرار گیرد.

افلاطونی با اشاره به پیشنهاد سازمان بازرسی کل کشور برای مستقل شدن مدیریت امور اراضی استان‌ها گفت: تحقق این امر می‌تواند تحول و سرعت خوبی در فعالیت سازمان امور اراضی کشور ایجاد کند.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام موسوی نماینده ولی فقیه در سازمان با اشاره به تقارن نوروز و ماه رمضان گفت: ارتباط با خداوند متعال زندگی را با نشاط و امید بیشتری همراه می‌کند و باید همگان از فیوضات این ماه بیشتر بهره ببرند.

وی افزود: آرامش و شادی با توکل بر خداوند و پایبندی به ارزش‌ها فراهم می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *