اتمام تسویه کامل مبلغ خرید کلزا اعلام شد

پایگاه خبری DA1news: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، از واریز ۸۴۱ میلیارد تومان باقی‌مانده مطالبات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا به حساب کشاورزان کلزا‌کار خبر داد و اتمام تسویه کامل مبلغ خرید کلزا را اعلام کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، سید سعید راد با بیان این که امسال، ۱۰۹ هزار و ۵۲۰ تن کلزا از ۲۹ استان کشور خریداری و در مجموع ۳ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان پرداخت شده است، گفت: با تلاش کشاورزان کلزا‌کار، خرید این محصول در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی سه استان پیشرو در تحویل محصول کلزا را خوزستان، گلستان و مازندران برشمرد و افزود: این استان‌ها به ترتیب ۳۰ هزار و ۷۸۳ تن، ۲۰ هزار و ۳۶۴ تن و ۹ هزار و ۱۲۹ تن، در صدر فهرست خرید تضمینی کلزا قرار دارند.

راد در همین حال اضافه کرد: استان‌های کردستان، خراسان رضوی و کرمانشاه هم به ترتیب بیشترین رشد تولید در مقایسه با سال قبل را تجربه کرده‌اند.

معاون وزیر جهادکشاورزی در پایان با اعلام این که علاوه بر کلزا، ۶ هزار و ۸۷ تن گلرنگ به ارزش ۱۵۷ میلیارد تومان و ۸۰۵ تن آفتابگردان به ارزش ۲۰ میلیارد تومان خریداری و همه پول آن به کشاورزان پرداخت شده است، تاکید کرد: از تلاش کشاورزان گندم‌کار و کلزا‌کار برای تولید این دو محصول اساسی در سال جاری و صبوری و متانت در دریافت مطالبات، تقدیر و تشکر می‌کنم.